hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ماموریت ماهواره نور۲ سنجشی و اطلاعاتی است

ماموریت ماهواره نور۲ سنجشی و اطلاعاتی است

سردار علی جعفرآبادی با بیان اینکه ماهواره نور۲ ماموریت سنجشی و اطلاعاتی دارد، گفت: همچنین این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.

به گزارش گروه دفاعی ایرنا، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی پیرامون پرتاب ماهواره نور ۲ به فضا گفت: پرتابی که امروز شاهد آن بودیم یک ماهواره و ماهواره‌بر تماماً ایرانی بود که ساخت آن در مجموعه سپاه رقم خورده بود اما در حقیقت تمامی ارکان فضایی کشور و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در ساخت آن دخیل بودند.

وی افزود: ماهواره نور۲ ارتقایافته ماهواره نور۱ است و مأموریت آن سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد، همچنین این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.

فرمانده فضایی سپاه ادامه داد: ماهواره نور با وجود اینکه اولین ماهواره پرتابی سپاه بود بعد از ۲ سال هنوز فعال است و بیش از ۱۰ هزار بار به دور کره زمین چرخیده و به مدار ۳۵۰ کیلومتری رسیده است و کمتر از یک سال دیگر هم فعال خواهد بود، همچنین این ماهواره یک آزمایشگاه عالی فضایی برای ما بود و از فناوری و تجربیات آن در ساخت ماهواره نور۲ استفاده شده است.

سردار جعفرآبادی تصریح کرد: فناوری ماهواره‌بر قاصد و موتورهای فضایی آن، فناوری جدید است و شامل استفاده از بدنه‌های کامپوزیتی سبک و موتور نازل متحرک است و در لبه دانش روز جهانی قرار دارد و در مقالات جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آینده ما ان‌شاءالله سلسله‌ای از ماهواره‌های نور را خواهیم داشت، تأکید کرد: در مجموعه فضایی کشور گام اول این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد به‌سمت مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتری که مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا هم هست برویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد