hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سازمان امور استخدامی نیروهای مازاد دستگاه‌های اجرایی را بین دستگاهی جابه‌جا می‌کند

سازمان امور استخدامی نیروهای مازاد دستگاه‌های اجرایی را بین دستگاهی جابه‌جا می‌کند

به منظور بالابردن بهره وری نیروی انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، سازمان اداری و استخدامی کشور مجاز است نیروهای رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاه‌های اجرایی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی کرده و منتقل کند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی با بند (ج) (ه) و (و) و بند الحاقی ۱در تبصره ۲۰به شرح ذیل موافقت کردند:

ج- به منظور بالابردن بهره وری نیروی انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، سازمان اداری و استخدامی کشور مجاز است نیروهای رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاه های اجرایی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی کرده و منتقل کند. از این رو دستگاه های اجرایی مشمول ماده(۵) قانون خدمات کشوری موظف هستند فهرست اسامی نیروهای مازاد خود را در سامانه‌ای که سازمان اداری و استخدامی به این منظور ایجاد می‌کند، ثبت کنند.

مرکز آموزش مدیریت دولتی باتوجه به صلاحیت شغل و شاغل، برنامه‌های توانمندسازی و بهسازی برای افراد مازاد و آماده به خدمت را برگزار می‌کند تا در صورت کسب شایستگی‌های لازم، بار دیگر در بدنه دولت بکار گرفته شوند.

هرگونه درخواست دستگاه ها برای جذب و بکارگیری نیروی جدید منوط به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر عدم وجود نیروی متناسب در سامانه مذکور است. دستورالعمل این بند توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به دستگاهها ابلاغ می‌شود.

هـ- آیین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز این قانون در مواردی که مدت خاصی پیش­بینی نشده است حداکثر ظرف سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می ­شود و به‌ تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

و- اجرای احکام مندرج در این ‌قانون مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد