hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > کپی غیرقانونی، «متری شش و نیم» را زودتر به شبکه نمایش خانگی آورد

کپی غیرقانونی، «متری شش و نیم» را زودتر به شبکه نمایش خانگی آورد

 تهیه کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» گفت: پیش از این قصد داشتیم نسخه شبکه خانگی این فیلم را در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده منتشر کنیم اما با توزیع کپی غیرقانونی این فیلم، برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرد و برای جلوگیری از توزیع هر چه بیشتر این کپی اقدام به انتشار قانونی نسخه شبکه خانگی کردیم.
سیدجمال ساداتیان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به انتشار کپی غیرقانونی فیلم سینمایی متری شیش و نیم اظهار داشت: استقبال عمومی از این فیلم سینمایی موجب ادامه اکران آن در سینماهاست در حالی که این فیلم در شبکه خانگی هم به تازگی توزیع شده است.
وی افزود: پیش از این قصد داشتیم نسخه شبکه خانگی را در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده منتشر کنیم اما با توزیع کپی غیرقانونی این فیلم برنامه ریزی ها تغییر کرد و برای جلوگیری از توزیع هر چه بیشتر این کپی اقدام به انتشار قانونی نسخه شبکه خانگی کردیم.
به گفته وی، بی توجهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب شد تا کپی غیرقانونی در اختیار عده ای قرار بگیرد که هم به لحاظ اقتصادی و هم معنوی موجبات ضرر فیلم شد.
وی افزود: بسیاری از مردم هنوز به تماشای فیلم متری شیش و نیم بر روی پرده سینما علاقه داشتند و شرایط اکران سینمایی هم فراهم بود به همین دلیل اکران و توزیع نسخه شبکه خانگی به صورت همزمان رخ داد.
ساداتیان تاکید کرد: همزمانی انتشار نسخه نمایش خانگی با ادامه اکران فیلم بر روی پرده سینما هیچ منع قانونی ندارد و تصمیم برای نوع تماشای این فیلم سینمایی وابسته به اراده و نظر مردمی است.
وی با بیان اینکه ادامه اکران فیلم سینمایی متری شیش و نیم مساله عرضه و تقاضا را به میان می آورد تصریح کرد: تا زمانی که مردم بخواهند یک اثر می تواند به اکران خود ادامه دهد.
وی با اشاره به فروش بیش از ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این فیلم در گیشه سینما عنوان کرد: امیدوارم به فروش ۲۸ میلیارد تومانی دست پیدا کنیم اما این کاملا به اراده مردم بستگی دارد.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: هر چه بیشتر فیلم دیده شود به لحاظ انتقال مفاهیم و مطرح کردن موضوع افزایش تعداد آمار تماشای مردمی جذاب تر خواهد بود.
وی در پایان از مردم خواست تا اقدام به تهیه نسخه های غیرقانونی فیلم ها نکرده و از این نوع کپی ها استقبال نکنند زیرا باعث ضربه به سینمای ملی می شود.
به گفته وی، عده ای سودجو با انتشار ناقص فیلم ها به لحاظ معنوی و اقتصادی به آثار سینمایی ضربه می زنند اما حمایت مردم از نسخه های قانونی است که می تواند بازار آنها را از رونق بیاندازد و به سینمای ملی کمک کند.
فیلم سینمایی متری شیش و نیم همزمان با نوروز سال جاری اکران خود را آغاز کرده است و بعد از ۲۳ هفته اکران در هفته گذشته با بیش از ۳۱ میلیون تومان توانسته به فروش ۲۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومانی دست یابد و صدرنشین جدول فروش شش ماه نخست سال ۹۸ باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد