hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سازو کار نظارت دیوان محاسبات بر بودجه مشخص شد

سازو کار نظارت دیوان محاسبات بر بودجه مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستگاه های اجرایی را مکلف کردند نسبت به ارائه جداول بر اساس دستورالعمل دیوان محاسبات کشور از طریق سامانه نظارت الکترونیکی(سنا) اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه شنبه(۱۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش هزینه ای گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با بندهای الحاقی(۲)، (۳) و (۴) تبصره(۱۹) لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۹) ماده واحده این لایحه آمده است: کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده(۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند، عملکرد کلیه جداول، ردیف، اجزاء، و بندها و تبصره‌های این قانون را در مقاطع زمانی دوماهه در قالب فرم ها، چارچوب‌ها و براساس دستورالعملی که دیوان محاسبات کشور پس از یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه می نماید، از طریق سامانه نظارت الکترونیکی(سنا) به دیوان ارائه نمایند. 

همچنین براساس بند الحاقی(۳) تبصره ۱۹ ماده واحده این لایحه؛ اعتبارات مجلس شورای اسلامی براساس مبادله موافقتنامه بین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تخصیص می یابد و هزینه کرد آن برمبنای این موافقتنامه است. اعتبارات موضوع این بند معادل ۱۰۰ درصد اعتبارات پیش‌بینی شده از طریق این کمیسیون به صورت سه ماهه تخصیص می‌یابد.

در بند الحاقی (۴) تبصره (۱۹) لایحه بودجه نیز مصوب شد: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است حداکثر دوماه پس از تصویب این قانون، با توجه به آخرین آمار و اطلاعات سال ۱۴۰۰، نسبت به اصلاح و به روزرسانی شاخص ها و سهم هر استان از اعتبارات موضوع قانون بند(ت) ماده(۳۲) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اقدام نماید. شاخص های اصلاح شده جدید مبنای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور خواهد بود.

در ادامه نمایندگان مجلس با حذف کل بند الحاقی (۱) تبصره (۱۹) موافقت کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد