hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امام جمعه همدان: نیروی انسانی متعهد مولفه اصلی قدرت یک کشور است

امام جمعه همدان: نیروی انسانی متعهد مولفه اصلی قدرت یک کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نیروی انسانی متعهد و با اراده بالاترین مولفه قدرت یک کشور است، گفت: کشورهای دارای تسلیحات نظامی قوی و امکانات پیشرفته، جرات و جسارت مقابله با ایران اسلامی به واسطه وجود جوانان متعهد، نخبه و خلاق را ندارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه‌شنبه در آیین دانش آموختگی خلبانان پایگاه شکاری شهید نوژه همدان ضمن قدردانی از تلاش نیروهای مسلح برای تربیت نیروهای مجاهد، مومن، وفادار به نظام و ارزش های اسلامی، اظهار داشت: هیچ کشور و مولفه قدرتی در دنیا نمی تواند منابع انسانی با عزم و اراده ای مانند کشور ما را معرفی کند چراکه در ایران خدمت به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی فراتر از مسائل سازمانی و نظامی رتبه بندی دار است.

وی با اشاره به اینکه در صحیفه سجادیه دعاهای فراوانی از امام سجاد(ع) برای مرزبانان و حاکمان امنیت آمده است، خاطرنشان کرد: مسیر دفاع از کشور، آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی هر روز با تفکر جدید و ابتکاری خلاقانه ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر تقویت تسلیحات نظامی در کشور، افزود: در جوامعی که ارتباطات و مناسبات بین المللی مبتنی بر قدرت شکل گرفته، تقویت مولفه های قدرت ضروری است.

آیت الله شعبانی موثقی رویکرد قرآن در مسائل بین المللی و در ارتباط با جریان مخالف در روابط خارجه را مبتنی بر عقلانیت دانست و گفت: مطابق آموزه های قرآنی در نبرد بین حق و باطل، جریان باطل مبتنی بر عقلانیت رفتار نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در روابط بین المللی و در مقابل رفتار مبتنی بر عقل و خرد ورزی نباید انتظار همین رفتار را از طرف مقابل داشت، افزود: ایران اسلامی با خردورزی و تعهدات انسانی و اسلامی وارد مذاکره و تعامل شده است اما طرف مقابل هیچگاه رفتاری منطقی و عقلانی را از خود نشان نداده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنگ اوکراین، اظهار داشت: امروز در مناسبات بین المللی منطق قدرت و زور حاکم است و حتی سازمان های بین المللی مبتنی بر منطق قدرت برنامه ریزی و تحریم می کنند به نحوی که رویکرد استبدادی و تبعیض آمیز ظهور و بروز پیدا کرده است.

آیت الله شعبانی موثقی خدمت به انقلاب اسلامی را خدمت در راه آرمان های الهی دانست و افزود: تربیت خلبان ها در این نظام به گونه ای بوده که در دوراهی بین حفظ جان خود، دیگران را مقدم می داند و این نشان می دهد که تربیت اصیل در نفس آنها به خوبی اثرگذار بوده است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان نیز در این آیین گفت: نهال انقلاب اسلامی به برکت خون انسان های بزرگی به بار نشسته و به درخت تنومندی تبدیل شده و این افراد برای خود جاودانگی و برای ایران اسلامی، عزت و افتخار را به ارمغان آوردند. 

امیر «پرویز مرادبکی» تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در طراحی و ساخت انواع پهبادها، تسلیحات نظامی، موشک و بمب های هوشمند به خودکفایی رسیده است.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در حوزه آموزش و تخصص فنی خلبانی در اوج شکوفایی است و در ردیف برترین کشورهای دنیا قرار دارد.

آیین دانش آموختگی خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی هوایی ارتش و استاندار همدان در پایگاه شکاری شهید نوژه برگزار شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد