hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وزارت دفاع پاکستان: حصارکشی مرزهای مشترک با ایران سال آینده تکمیل می‌شود

وزارت دفاع پاکستان: حصارکشی مرزهای مشترک با ایران سال آینده تکمیل می‌شود

منابع آگاه در وزارت دفاع پاکستان اعلام کردند: ۷۰ درصد حصارکشی مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران انجام شده و این طرح تا دسامبر ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان «بیزینس ریکوردر» چاپ اسلام‌آباد امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع پاکستان نوشت: کار حصارکشی ۱۷۱ کیلومتر باقی‌مانده مرز با ایران قرار است تا دسامبر ۲۰۲۳ به پایان برسد و تاکنون ۶۵۹ کیلومتر از مجموع ۸۳۰ کیلومتر مرز برای کنترل

قاچاق انسان، والا و تحرکات تروریستی حصارکشی شده است.

منابع پاکستانی اطمینان دادند که ۷۰ درصد مرزهای مشترک ایران فنس کشی شده و مابقی آن تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

بیزینس ریکوردر همچنین نوشت: روند حصارکشی مرزهای مشترک با ایران قرار بود طبق برنامه زمان بندی شده تا دسامبر ۲۰۲۱ تکمیل شود اما شرایط سخت جغرافیایی و نبود منابع مالی کافی موجب تاخیر در تکمیل این طرح شده است.

این روزنامه پاکستانی افزود: حدود ۸۳ کیلومتر دیگر از مرزهای مشترک با ایران تا ماه ژوئن امسال حصارکشی خواهد شد.

ارتش پاکستان پیشتر اعلام کرده بود که حصارکشی از جمله ساخت برجک های مرزی در امتداد نوارمرزی پاکستان و افغانستان موفقیت آمیز بوده و نتایج مثبتی به همراه داشته است. لذا اجرای این طرح در ایالت بلوچستان نیز اثرات قاچاق، ترددهای غیرقانونی، حوادث تروریستی و فعالیت های افراد زیرمجموعه در این منطقه را کاهش می دهد.

موضوع حصارکشی مرزها در سفر اخیر «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران به اسلام‌آباد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وحیدی در این سفر با نخست وزیر، وزیر کشور و فرمانده ارتش پاکستان دیدارهایی داشت تا درمورد طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و تمرکز بر مسائل مربوط به مدیریت مرزها، گفت‌وگو کند. دو کشور همچنین تصمیم گرفتند یک کارگروه مشترک برای رسیدگی به این موارد تشکیل دهند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد