hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ۲۵ درصد کل اعتبار تخصصی سفرهای رییس جمهور متعلق به خوزستان است

۲۵ درصد کل اعتبار تخصصی سفرهای رییس جمهور متعلق به خوزستان است

استاندار خوزستان گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال برای کل طرح های مصوب سفر رییس جمهور به استان‌های مختلف در کشور تخصیص داده شده است که سهم استان خوزستان ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از طرح آبرسانی غدیر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تخصیص ۲۵ درصد از کل اعتبار مصوب سفرهای استانی رییس جمهور به خوزستان نشان دهنده اراده جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان و بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم این استان است.

وی ادامه داد: ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مصوب سفر رییس جمهور به استان خوزستان تخصیص شده است که از این رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال توسعه سرمایه گذاری و ۳۹ هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان است.

خلیلیان با بیان اینکه توسعه خوزستان در دولت سیزدهم سرعت گرفته است گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت به خوزستان پرداخت شده، ضمن اینکه ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص و در اختیار استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۹ بیمارستان نیمه کاره به عنوان طرح های مصوب سفر رییس جمهور به خوزستان افزود: تا تابستان سال آینده ۲ بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر مورد بهره برداری قرار می گیرند ضمن اینکه تلاش می شود چند بیمارستان دیگر نیز تا نیمه اول سال آینده تجهیز و بهره‌برداری شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مصوبه‌های سفر استانی هیات دولت به خوزستان با سرعت در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: تامین آب شرب، اصلاح و بهره برداری از شبکه فاضلاب، توسعه راه های ریلی و جاده‌ای، ساخت مسکن ارزان قیمت، اصلاح و بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا از مصوبه های سفر استانی هیات دولت به خوزستان است که با سرعت در حال اجراست.

وی با اشاره به دومین سفر معاون اجرایی رییس جمهور به استان به منظور پیگیری روند اجرایی طرح های مصوب سفر استانی رییس جمهور گفت: مصوبه های سفر رییس جمهور در جهت بهبود وضعیت خوزستان و رفع مشکلات استان در زمینه‌های مختلف به ویژه تامین آب شرب پایدار و باکیفیت به طور جدی دنبال می شود.

خلیلیان گفت: طرح انتقال آب غدیر که در خرداد آینده بخش از آن به بهره برداری می‌رسد آب شرب پایدار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان را تامین می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز نیز با سرعت بالا در حال انجام است ضمن اینکه برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از این شبکه در ۲ سال آینده در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین آب کشاورزی خوزستان، ادامه داد: مدیریت آب شرب کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تامین آب برای کشت پاییزه موجود برنامه ریزی شده است تا نیاز ۱۰ تا ۱۲ درصد کشور به محصولات کشاورزی از استان خوزستان تولید و تامین شود.

تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر الهایی از توابع اهواز روز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رییس جمهور بهره‌برداری شد. این طرح با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و آب شرب پایدار و باکیفیت ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تامین می کند.

بهره برداری از این تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی امکان تامین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر جمعیت این روستاها را تامین می‌کند که این ظرفیت در افق تعریف شده تا ۳۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز از سفر خود به خوزستان علاوه بر افتتاح مجتمع آبرسانی ۱۹ روستای اهواز، از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک، کمربند غربی اهواز، ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر و بیمارستان گلستان اهواز دیدن کرد.

طرح انتقال آب غدیر به منظور تامین آب پایدار خوزستان که قرار بود در مدت ۲۵ سال اجرا شود به همت دولت سیزدهم، در هشت ماه گذشته عملیاتی شده و قرار است بخش از آن در خرداد ۱۴۰۱ بهره‌برداری شود.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد