hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وزارت ورزش خواستار اصلاح مصوبه انتقال مالکیت استقلال و پرسپولیس شد

وزارت ورزش خواستار اصلاح مصوبه انتقال مالکیت استقلال و پرسپولیس شد

وزارت ورزش و جوانان خواستار اصلاح مصوبات دولت برای واگذاری دو مجموعه ورزشی تهران به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شد.

به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، به استناد مصوبه‌های دولت، مالکیت دو مجموعه ورزشی «شهدای گمنام تهران» واقع در بخش (۱۲) تهران و «زنده‌یاد ناصر حجازی» واقع در بخش (۱۰) تهران از وزارت ورزش و جوانان به ترتیب به شرکت‌های فرهنگی - ورزشی «استقلال» و «پرسپولیس» انتقال یافت و مستنداً به اسناد مالکیت تک‌برگی دولتی صادره، پلاک‌های ثبتی موصوف تحویل این دو شرکت شد.

در بند (۳) تصویب‌نامه‌های فوق الذکر مقرر شده: «در صورتی که ظرف حداکثر یک سال از تاریخ صدور مصوبه، سهام شرکت‌های مذکور در بورس عرضه نشود، تصویب‌نامه خودبه‌خود ملغی و شرکت‌های یاد شده مکلف هستند بدون دریافت هرگونه وجه یا اخذ مجوز یا عناوین مشابه آن، املاک موضوع تصویب‌نامه‌های فوق را به وزارت ورزش و جوانان مسترد کنند.

از آنجا که موضوع خصوصی‌سازی دو شرکت فرهنگی - ورزشی «استقلال» و «پرسپولیس» در زمره تکالیف و وظایف قانونی وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی بوده که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و... درحال انجام است، لذا با توجه به زمان‌بر بودن اقدام مورد نظر و انقضای مهلت مقرر در بند (۳) تصویب‌نامه‌های فوق الاشاره، در صورت تحقق مفاد بند فوق، عملیات خصوصی‌سازی دو شرکت مذکور عملاً با موانع قانونی مواجه خواهد شد.

بر این اساس و با توجه به صدور اسناد مالکیت مجموعه‌های ورزشی موصوف به نام شرکت‌های فرهنگی - ورزشی «استقلال» و «پرسپولیس» و تحویل کامل مجموعه به آنها، وزارت ورزش و جوانان درخواست لغو بند (۳) و اصلاح مصوبه‌های یاد شده را به دولت ارائه کرد که این پیشنهاد برای بررسی کارشناسی به کمیسیون حقوقی و قضایی دولت ارجاع شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد