hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > برنزِ طلایی

برنزِ طلایی

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران که برای اولین بار با حجاب اسلامی در یک تورنمنت بین‌المللی رسمی شرکت کرده بود به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا دست یافت. مدالی که اولین مدال رسمی بین‌المللی بانوان ایران در رده ملی در 4 دهه اخیر به شمار می‌رود.
بسکتبالیست‌های بانو که از 2 سال قبل مجوز حضور در میادین بین‌المللی را کسب کرده بودند در دیدار رده‌بندی مسابقات غرب آسیا موفق شدند با برتری 71 - 52 مقابل اردن به این مدال ارزشمند دست یابند و تاریخ‌ساز شوند. مسابقاتی که با حضور 4 تیم ایران، اردن، سوریه و لبنان به میزبانی اردن برگزار شد. خبرنگار «ایران» با معصومه اسماعیل نژاد، شادی عبدالوند و ادنا عیسائیان، 3 بانوی تاریخ‌ساز گفت و گویی انجام داد که متن آن را در زیر می‌خوانیم.
اسماعیل زاده: همه را متعجب کردیم
معصومه اسماعیل زاده که با 14 امتیاز و 5 ریباند یکی از بازیکنان تأثیرگذار کشورمان در بازی رده بندی بود، در خصوص رقابت‌های غرب آسیا گفت: «خوشبختانه اولین حضورمان مصادف شد با اولین مدال. اگرچه لیاقت ما قهرمانی در این مسابقات بود اما کسب مدال برنز برای اولین بار نتیجه خوبی پس از 4 دهه غیبت در رقابت‌های بین‌المللی بود. کسب مدال با پیراهن تیم ملی حس بسیار خوبی دارد و ما تاکنون این حس را تجربه نکرده بودیم.»
پاورفوروارد تیم ملی بسکتبال زنان ادامه داد: «حضور در مسابقات بعد از 4 دهه غیبت، نداشتن بازی‌های تدارکاتی و غیبت در تورنمنت‌های مختلف کارمان را سخت کرد. ما در ایران تنها با برگزاری مسابقه درون اردویی به این جایگاه رسیدیم و هیچ بازی تدارکاتی برگزار نکردیم. برای رسیدن به اولین مدال بسکتبال بانوان سخت تلاش کردیم و از روز اول تشکیل اردوها هدف‌مان قهرمانی در این مسابقات بود اما پس از کسب مدال برنز متوجه شدیم که کار بزرگی انجام دادیم. این مدال برنز کمتر از مدال طلای مسابقات غرب آسیا نیست.»
بازیکن تیم ملی بسکتبال با اشاره به این موضوع که تیم‌هایی مثل اردن، لبنان و سوریه سال‌هاست که در این مسابقات حضور دارند، بیان داشت: «تیم ما در این مسابقات خوب ظاهر شد و هیچکس باور نمی کرد که بسکتبال بانوان ایران در این سطح باشد. اگر چه می‌توانستیم سطح بالای مان را نشان دهیم اما ما همه را متعجب کردیم. امیدوارم از این به بعد اردوهای مان بهتر، منظم‌تر و با حمایت‌های بیشتر مسئولان فدراسیون برگزار شود.»
او افزود: «پیش از تأیید حجاب بچه‌ها عاشقانه تلاش می‌کردند و امیدوار بودند که روزی به آرزوی‌شان برسند. تلاش می‌کنیم برای حضور در مسابقات مهم‌تر همچون مسابقات جهانی و کاپ آسیا نتیجه بهتری بگیریم و نشان دهیم که دختران ایرانی چیزی کم ندارند و امیدوارم روزی بتوانیم در میادین بین‌المللی این موضوع را ثابت کنیم. پله پله رو به جلو کار می‌کنیم.»
عبدالوند: تلاش‌مان این بود تا اولین چراغ را در مسابقات رسمی روشن کنیم
شادی عبدالوند در دیدار رده‌بندی 16 امتیاز و 4 پاس منجر به گل برای تیم ملی ایران ثبت کرد. بازیکن پست 3 در خصوص مسابقات غرب آسیا گفت: «از ابتدای سال تمرینات ما برای حضور در مسابقات پیش رو آغاز شد و هفت اردوی برنامه‌ریزی شده و هدفمند را پشت سر گذاشتیم و هم بازیکنان تیم و هم کادر فنی تلاش‌شان این بود که اولین چراغ را در مسابقات غرب آسیا روشن کنیم.»
او با اشاره به این موضوع که تیم ملی در بازی با سوریه با ناداوری مواجه شد، بیان داشت: «در این بازی داوران کاملاً به سود تیم ملی سوریه سوت زدند و این موضوع باعث شد تا تیم ما فینالیست نشود و به دیدار رده بندی راه یابد اما همین مقام سومی و مدال برنز هم برای بسکتبال ما بسیار ارزشمند است چرا که این مدال بعد از 40 سال کسب شد و این اولین مقام تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات رسمی بود.»
بازیکن تیم ملی بسکتبال ادامه داد: «رسیدن به چنین جایگاهی قطعاً کار سختی است و رسیدن به هر هدف کار آسانی نیست و باید برای رسیدن به آرزوها تلاش کرد. من 10 سال است که در اردوهای تیم ملی شرکت می‌کنم و در طول این 10 سال اعزامی نداشتیم و این اولین اعزام ما به مسابقات بود. در طول این سال‌ها نه تنها ناامید نبودم بلکه امید داشتم که روزی بتوانیم در مسابقات بین‌المللی خودنمایی کنیم که خوشبختانه این گونه هم شد. همه بچه‌ها از این اعزام بسیار خوشحال بودند و معتقد بودند که تلاش‌ها و انتظارشان برای خودنمایی در میادین بین‌المللی بیهوده نبوده. می‌خواستیم با اولین اعزام ثابت کنیم که بسکتبال بانوان قدرتمند است.»
عیسائیان: این مدال باید زودتر از اینها کسب می‌شد
ادنا عیسائیان، یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی بسکتبال گفت: «برای کسب موفقیت در این مسابقات خیلی تلاش کردیم و خوشحالم که اولین حضورمان مصادف شد با نخستین مدال تاریخی بسکتبال بانوان. مسلماً اگر زودتر به مسابقات اعزام می‌شدیم، این مدال زودتر کسب می‌شد. به دلایل ضعف داوری در بازی با سوریه مدال طلا را از دست دادیم و با اینکه از این تیم جلو بودیم اما نتوانستیم در پایان این تیم را شکست دهیم با این وجود بسیار خوشحالم که توانستم به تیم ملی کمک کنم و با تیم ملی بسکتبال به نخستین مدال تاریخ این رشته دست یابیم.»
                                   
                                                                         
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد