hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سقوط یورو و افزایش دلار

سقوط یورو و افزایش دلار

افزایش قیمت کالا و همچنین ترس از آسیب شوک رکود تورمی در اروپا به دنبال جنگ در اوکراین باعث شد تا یورو به پایین‌ترین سطح ۲۲ ماه اخیر دربرابر دلار سقوط کند و ین، فرانک سوئیس و استرلینگ نیز کاهش یافتند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز،  یورو امروز(دوشنبه) به پایین‌ترین میزان در ۱۵ ماه گذشته رسید.

یورو در معاملات آسیایی تا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۸ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ماه می ۲۰۲۰ بود و فاصله زیادی با ۱.۰۶ دلار سال ۲۰۲۰ ندارد. دلار استرالیا و نیوزلند هر کدام ۰.۹ درصد افزایش یافت و به اوج خود در چهار ماه گذشته رسید. همچنین گندم به بالاترین حد خود در ۱۴ سال گذشته رسید.

درگیری‌ها در اوکراین در آخر هفته شدت گرفت و به نظر می‌رسد تلاش‌ برای آتش‌بس نتیجه‌ای نداشته است. البته روسیه عملیاتی را که در ۲۴ فوریه آغاز کرد، یک عملیات نظامی ویژه می‌خواند و اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد. درگیری و تحریم‌های سخت غرب علیه روسیه باعث کاهش دارایی‌های روسیه و افزایش قیمت‌های صادرات روسیه شده و این خبر بسیار بدی برای رشد جهانی است.

یورو به پایین‌ترین سطح ۱۵ ماهه خود یعنی ۱۲۴.۷۸ ین سقوط کرد و پوند نیز تحت تاثیر دورنمای اروپا قرار گرفته و به کمترین میزان در دو ماه گذشته یعنی ۱.۳۱ دلار سقوط کرده است. چین هدف کاهش رشد اقتصادی حدود ۵.۵ درصد در سال جاری را اعلام کرد و تولید ناخالص داخلی چین در سال گذشته ۸.۱ درصد رشد کرد که هدف دولت بیش از ۶ درصد بود. یوان امروز(دوشنبه) کاهش یافت و به ۶.۳۲ در هر دلار رسید.

دلار استرالیا به بالاترین حد خود در ژانویه و به ۰.۷۴ دلار رسید. دلار نیوزیلند نیز به بالاترین رقم ژانویه و به ۰.۶۹ دلار رسید. دلار آمریکا در برابر فرانک سوئیس و ین افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا به رقم ۹۹.۲۲ و به بالای ۲۲ ماهه رسید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد