hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت آجیل از ۲۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است

قیمت آجیل از ۲۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است

سخنگوی اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به شروع استقبال از خرید آجیل شب عید گفت: خریدها نسبت به شب عید سال گذشته کمتر شده است. قیمت آجیل مرغوب، بسته به نوع ترکیب از کیلویی ۲۸۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود. قطعاً قیمت کمتر از آن، از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت آجیل در مقایسه با شب یلدا تغییری چندانی نداشته اما در مقایسه با شب عید پارسال گران‌تر شده است. اقلامی چون انواع بادام، فندق و کشمش سبز بیش از دیگر اقلام افزایش قیمت داشته‌اند.

وی افزود: آجیل با وجود گران شدن اما به صورت فراوان در دسترس است مگر بارهای خیلی مرغوب و کمیاب که در زمان‌هایی سریع به فروش می‌رسد که در نتیجه گران‌تر عرضه می‌شود.

سخنگوی اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان در رابطه با اینکه آجیل خارجی گران‌تر شده است یا ایرانی؟ گفت: نرخ همه انواع آجیل با دلار سنجیده می‌شود. هر زمان ایرانی گران‌تر شود خارجی‌ها هم به تبعیت از جنس داخل، گران‌تر می‌شود.

نوری گفت: در کل قیمت آجیل داخلی گران‌تر است. زیرا کیفیت بالاتری دارد اما عده‌ای هم به دلیل ارزان‌تر بودن و ظاهر زیباتر، آجیل خارجی را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: به غیر از دلار، مواردی چون صادرات، تقاضای بیشتر به دلیل ایام خاصی چون اعیاد نیز بر نرخ آجیل تأثیرگذار است.

سخنگوی اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان تصریح کرد: قیمت آجیل مرغوب، بسته به نوع ترکیب از کیلویی ۲۸۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود. قطعاً قیمت کمتر از آن، از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد