hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > یائسگی با بروز آپنه خواب و درد مفاصل همراه است

یائسگی با بروز آپنه خواب و درد مفاصل همراه است

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آپنه خواب (اختلال در خواب) ممکن است با درد مفاصل و خستگی در زنان یائسه مرتبط باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «استفانی فاوبیون»، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی، در این باره می‌گوید: «این مطالعه فرصتی را برای افزایش شناسایی زنان مبتلا به آپنه انسدادی خواب که اغلب با علائم مبهمی مانند بی خوابی، خستگی و سردرد صبحگاهی ظاهر می‌شوند، ایجاد می‌کند. بر اساس این یافته‌ها، درد مفاصل ممکن است یکی دیگر از علائم آپنه خواب باشد.»

آپنه خواب در زنان پس از دوره یائسگی ۴.۵ برابر بیشتر از زنان قبل از دوره یائسگی است که شاید به دلیل کاهش هورمون‌های جنسی پس از یائسگی باشد. زنان یائسه همچنین میزان بیشتری از درد مفاصل را دارند که با تغییرات هورمونی نیز مرتبط است.

مطالعات قبلی ارتباط بین شدت گرگرفتگی و خطر آپنه خواب در زنان میانسال را نشان داده اند، اما ارتباط بین آپنه خواب و سایر علائم رایج یائسگی نامشخص بوده است.

این مطالعه ارتباط معناداری را بین آپنه خواب و درد مفاصل نشان داد. به گفته محققان، این عارضه ممکن است به این دلیل باشد که بافت‌های مفصلی گیرنده‌های استروژن دارند و استروژن در سلامت بافت‌هایی مانند غضروف، رباط‌ها و ماهیچه‌ها نقش دارد.

پیشگیری و درمان آپنه خواب در زنان مسن مهم است زیرا یک عامل خطر برای فشار خون بالا و دیابت است که می‌تواند به بیماری قلبی، که علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، منجر شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد