hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تخلف شهردار شهرکرد برای اعضای شورا مسجل شده است

تخلف شهردار شهرکرد برای اعضای شورا مسجل شده است

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر سکونت شهرداران به همراه خانواده در شهر محل خدمت، اعلام کرد: ساکن نبودن «محمدتقی جاپَلَقی» به همراه خانواده در شهرکرد برای اعضای شورا مسجل شده است.

محمدرضا بیاتی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب تاکید کرد: خانواده شهردار کنونی شهرکرد از پنج ماه پیش همزمان با ابتدای فعالیت او به‌ عنوان شهردار در مرکز چهارمحال و بختیاری، در این شهر سکونت نداشته اند از این رو اعضای شورای اسلامی شهرکرد در نشست فردا شب، درخصوص ادامه کار شهردار تصمیم‌گیری خواهند کرد.

عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرکرد هم به ایرنا گفته است: تصمیم اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری به طرح در هیات تطبیق شهرستان و اعلام نظر مشورتی کارشناسان نیاز دارد و اظهار نظر فردی ملاک نیست.

وی افزود: پس از بارگذاری مصوبه شورای اسلامی شهرکرد، این موضوع در نخستین نشست هیات تطبیق شهرستان که شنبه هفته آینده برگزار می شود مطرح و درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس دستورالعمل ابلاغی یکم تیرماه ۱۳۹۸  وزارت کشور، تمامی شهرداران مکلفند در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

به‌همین منظور چنانچه شهردار از تاریخ صدور حکم انتصاب توسط مراجع ذی‌ربط در محدوده شهر محل خدمت خود اقامت نداشته باشد باید حداکثر ظرف مهلت یک ماه نسبت به اسکان در محدوده شهر مذکور اقدام کند.

شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند.

در صورتی که شورای شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند طبق تبصره ۴ ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١٣٧٥ و با اصلاحات بعدی آن می‌توانند به ادامه فعالیت شهردار را خاتمه دهند.

براساس بررسی های ایرنا، برای راستی‌آزمایی اجرای این دستورالعمل سه مکانیزم و شاخص تعیین شده است.

شاخص‌ها و مستندات احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود شامل گواهی اشتغال به کار همسر و فرزندان تحت تکلف شهردار در محدوده شهر محل خدمت، گواهی آموزش و پرورش در خصوص اشتغال به تحصیل فرزندان تحت تکفل شهردار در مدارس یا مهد کودک‌های در محدوده شهر محل خدمت و قولنامه دارای کد رهگیری و اسناد مالکیتی است.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد شامگاه شنبه ۱۳ شهریورماه امسال محمدتقی جاپَلَقی را به‌ عنوان شهردار جدید مرکز چهارمحال و بختیاری انتخاب کردند.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد