hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولید به حساب استان محل استقرار واریز می‌شود

مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولید به حساب استان محل استقرار واریز می‌شود

مالیات و عوارض بر ارزش افزوده واحدهای خدماتی ملی و تولیدی، به حساب خزانه استان ذی­ربط واریز می­شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر روز یکشنبه(۱۵ اسفندماه) در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بند (د) تبصره (۶) لایحه بودجه موافقت کردند.

در جزء (۱) بند (د) تبصره (۶) آمده است: متن زیر به جزء(۱) بند(پ) ماده(۳۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اضافه می‌شود: «شاخص­های مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال موضوع این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

بر اساس جزء (۲) بند (د) تبصره (۶) که به تصویب نمایندگان رسید، مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح(پروژه)­های واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی با رعایت جزء (۲) ماده (۳۸) و ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰منظور می­شود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده ­های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیست به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال نماید.

مالیات و عوارض بر ارزش افزوده واحدهای خدماتی ملی به نسبت سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی­ربط واریز می­شود.

در جزء (۳) بند (د) تبصره (۶) مصوب شد: عوارض ارزش افزوده موضوع بند (الف) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های تهران و اسلامشهر به نسبت ۸۸ درصد در نقاط شهری تهران و شهر اسلامشهر و ۱۲ درصد در نقاط روستایی و عشایری آنها توزیع می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد