hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > پول‌سازی از «متاورس»

پول‌سازی از «متاورس»

کسب درآمد از طریق «متاورس» یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از دنیای دیجیتالی است و افراد می‌توانند از طریق خریدوفروش ملک در آن، تبلیغات، فروش آثار هنری، فروش بازی و بسیاری از روش‌های دیگر درآمد خوبی از این پلتفرم دیجیتالی به دست آورند.

«متاورس» به بیان ساده یک دنیای دیجیتالی سه‌بعدی است که کاربران می‌توانند مانند دنیای واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند و کسب درآمد کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید در «متاورس» نمایشگاه هنری ایجاد کنید و آثار هنری خود مثل تابلوهای نقاشی قطعات موسیقی را در قالب NFT به فروش برسانید.

 

در صورت تبدیل ‌شدن آثار هنری دیجیتالی به NFT حق مالکیت معنوی آن اثر خواهد شد؛ زیرا هر NFT اختصاص داده شده به هر یک از دارایی‌های دیجیتالی کد شناسایی منحصربه‌فردی دارد که کپی آن امکان‌پذیر نیست؛ البته شما می‌توانید مالکیت دارایی‌های دیجیتالی ایجادشده در قالب NFT را به فرد دیگری واگذار کنید. لازم به ذکر است که برای خرید هرگونه دارای دیجیتالی و ملک در «متاورس» باید از ارزهای دیجیتالی مثل «بیت‌کوین» و «اتریوم» استفاده کنید و مبالغ آیتم‌های فروخته‌شده نیز معمولاً به شکل ارز دیجیتالی به شما پرداخت می‌شود. پس از ایجاد کیف پول، باید فروشگاه موردنظرتان برای ساخت NFT را انتخاب کنید. فروشگاه‌های آنلاین متعددی برای انجام این کار ایجاد شده است که از بین‌ آنها می‌توان به زورا‌، مینتیبل و اوپن‌سی اشاره کرد. پس از ورود به فروشگاه و تبدیل اثر هنری خود به فایل NFT، فایل به یک آدرس دیجیتالی تبدیل و ذخیره می‌شود. آدرس دیجیتالی ایجادشده برای هر یک از NFT‌ها، منحصربه‌فرد و اختصاصی است و تغییر و کپی آن امکان‌پذیر نیست. خریدار با خرید NFT می‌تواند به آدرس دیجیتالی آن دسترسی پیدا کند.

 

خرید و فروش زمین در «متاورس»

همچنین شما می‌توانید در دنیای «متاورس» درست مانند دنیای واقعی با خریدوفروش زمین یا ملک کسب درآمد کنید. کاربران «متاورس» می‌توانند در پلتفرم «متاورس» موردنظر خود مثل «سندباکس» یا «دیسنترالایزد» یک یا چند قطعه زمین «متاورس» را در نقشه پلتفرم انتخاب کنند و آنها را بخرند و پس از گذشت مدتی آنها را بفروشند و سود خوبی به دست آورند. همچنین می‌توانید با واسطه شدن در خریدوفروش زمین‌های دیجیتالی «متاورس» هم درآمد نسبتا خوبی به دست آورید. جالب است بدانید به‌ تازگی شرکت‌هایی نیز برای خریدوفروش املاک مجازی در Metaverse ایجاد شده‌اند.

 

رویداد مجازی در «متاورس»

پس از خرید زمین «متاورس» می‌توانید با ایجاد مکان‌هایی مثل سالن‌های مجازی چندمنظوره (مثلا سالن‌هایی برای برگزاری کنسرت مجازی یا جلسات و همایش‌های مجازی علمی و آموزشی) یا مراکز خرید مجازی در آنها، درآمد هنگفتی کسب کنید. شما حتی می‌توانید این مکان‌ها را درست مانند دنیای واقعی اجاره دهید و بدون اینکه خود را درگیر مشکلات برگزاری چنین رویدادهای دشواری ‌کنید، بدون دردسر درآمد خوبی داشته باشید. امکان اجاره دادن دفتر برای راه‌اندازی شرکت‌هایی که قصد ورود به «متاورس» را دارند، نیز امکان‌پذیر است.

 

ساخت و فروش بازی در «متاورس»

بدون تردید صنعت ساخت و فروش بازی یکی از پرسودترین صنایع محسوب می‌شود و در «متاورس» نیز این موضوع صدق می‌کند. پلتفرم‌های شناخته‌شده «متاورس» مانند «سندباکس» و «دیسنترالایزد» در حال ساخت بازی‌های «متاورس» نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین اختصاصی خود هستند. کاربران این پلتفرم‌ها نیز می‌توانند در زمینه ساخت بازی فعالیت داشته باشند و با فروش آنها درآمد خوبی به جیب بزنند.

 

در حال حاضر کاربران این پلتفرم‌ها توانسته‌اند با ساخت بازی‌های آرکید قابل ‌اجرا در چنین پلتفرم‌هایی و فروش آنها به منبع درآمد خوبی دست پیدا کنند؛ البته طبیعتا بازی‌سازی به مهارت‌های فنی زیادی نیاز دارد و تنها افراد متخصص و خلاق در این زمینه می‌توانند موفق باشند. در ضمن می‌توانید از خود بازی‌های متاورس هم کسب درآمد کنید. معمولا در این بازی‌ها آیتم‌هایی به بازیکنان موفق و برنده اعطا می‌شود که قابل‌فروش هستند و می‌توانید با فروش آنها پول خوبی به دست آورید.

 

هدست واقعیت مجازی

برای اینکه کاملا غرق در دنیای دیجیتالی «متاورس» شوید و به معنای واقعی کلمه وارد این دنیای مجازی شوید یا عناصر مجازی را با وضوح بالا و جزئیات کامل در محیط واقعی خود مشاهده کنید، نیازمند استفاده از گجت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستید. این روزها همه افراد مشتاق ورود به محیط دیجیتالی «متاورس» و تجربه واقعیت مجازی این محیط (که کاملا به واقعیت نزدیک است) و فضای سه‌بعدی آن هستند. حتی در ایران هم بحث ورود به «متاورس» کاملا داغ است و افراد زیادی می‌خواهند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را تجربه کنند.

 

کسب درآمد در «متاورس»

با فروشگاه مجازی

یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد از «متاورس» راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی است. فروشگاه‌های مجازی نسل جدید فروشگاه‌های اینترنتی هستند و «متاورس» این امکان را فراهم کرده است که مشتریان قبل از سفارش کالا، با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آن را از ابعاد مختلف بررسی کنند. حتی درصورتی ‌که امکان سفارشی‌سازی ویژگی‌های کالا وجود داشته باشد (مثل تغییر رنگ) مشتریان می‌توانند تغییرات موردنظر خود را کاملا اعمال کنند و در همان لحظه نتیجه را مشاهده کنند.


 مطمئنا استقبال از این فروشگاه‌های مجازی بسیار بیشتر از فروشگاه‌های اینترنتی متداول است و درصورتی‌که بتوانید برای فروش اینترنتی اجناس خود، فروشگاه مجازی ایجاد کنید، کسب‌وکار بهتری خواهید داشت. در حال حاضر برندهای مطرحی همچون «نایک»، «آدیداس» و «H & M» فروشگاه‌های مجازی خود را ایجاد کرده‌اند. خوشبختانه برای راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی شخصی نیز پلتفرم‌هایی ایجاد شده است که می‌توانید با کمک آنها فروشگاه مجازی خود را راه‌اندازی کنید. این پلتفرم‌ها تمام منابع، ابزار و دانش لازم برای راه‌اندازی چنین فروشگاه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند و در مقابل ارائه این خدمات، درصدی از فروش سالیانه شما را دریافت می‌کنند. یکی از این پلتفرم‌ها، پلتفرم متعلق به شرکت «فین تک کلارنا» است.



طراحی فضای دیجیتالی سه‌بعدی

شرکت‌های زیادی که قصد ورود به «متاورس» را دارند، به دنبال چنین افرادی هستند و درصورتی‌که افراد متقاضی برای طراحی سه‌بعدی، مهارت‌های لازم را داشته باشند، سریعاً توسط چنین شرکت‌هایی استخدام می‌شوند؛ البته نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی نرم‌افزارهای پیچیده‌ای هستند و برای کار با آنها هم باید خلاقیت داشته باشید و هم باید دوره‌های آموزشی نسبتا طولانی را بگذرانید.

 

آموزش در «متاورس»

با گسترش پاندمی کرونا استقبال مردم از آموزش مجازی به‌میزان قابل‌توجهی گسترش یافته است و «متاورس» یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای آموزش مجازی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با خرید یا اجاره زمین فضایی را برای آموزش مجازی مهیا کنید. همچنین می‌توانید برای ملموس‌تر کردن مطالبی که قصد آموزش آنها را دارید از قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کنید (مثلا در صورتی‌ که قصد آموزش نحوه کار یک دستگاه را دارید، می‌توانید نمونه شبیه‌سازی‌شده آن دستگاه را ایجاد کنید تا دانش‌آموز آن را با هدست واقعیت مجازی یا عینک هوشمند واقعیت افزوده مقابل چشمان خود ببیند.)

 

در پایان باید بگوییم «متاورس» می‌تواند به تقویت اقتصاد دیجیتال کمک زیادی کند. در شرایط کنونی که پاندمی کرونا مشکلات و محدودیت‌های زیادی را برای مشاغل فیزیکی ایجاد کرده است، این دنیای مجازی می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای افراد آشنا با دنیای فناوری و دنیای دیجیتال تبدیل شود و فرصت‌های درآمدزای خوبی را برای آنها ایجاد کند. مقامات دولتی مسوول هم می‌توانند با حمایت از «متاورس» با روش‌های مختلف زمینه رشد بیشتر کسب‌وکارهای مجازی را فراهم کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد