hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رهاوردهای سفر وزیر بهداشت برای بوشهر به زبان سرپرست دانشگاه پزشکی این استان

رهاوردهای سفر وزیر بهداشت برای بوشهر به زبان سرپرست دانشگاه پزشکی این استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سفر پنجم اسفندماه جاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نتایج و پیامدهای مطلوبی در زمینه تامین اعتبار، تجهیزات، نیروی انسانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام بخش سلامت این استان داشته است که باعث برطرف شدن کمبودها و حل مشکلات و تحول در این حوزه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز یکشنبه به نقل از دکتر حسن ملکی زاده در باره رهاورد سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر برای حل مشکلات حوزه سلامت این استان افزود: پس از بررسی و احصا دقیق و فنی مشکلات موجود در حوزه سلامت این استان، درخواست‌هایی در قالب ۵۰ نامه به وزیر بهداشت ارائه شد و ایشان نیز باحوصله و دقت تمامی مکاتبه ها را بررسی و پاسخ دادند و با سفر به بوشهر و دشتستان و بازدید از مراکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این استان موافقت ها، مصوبات و دستوراتی صادر کرد.

همکاری سازمان انرژی اتمی برای تجهیز ۲ بیمارستان بوشهر 

وی اظهارداشت: براساس هماهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس سازمان انرژی اتمی؛ این سازمان برای تجهیز ۲ بیمارستان شهدای هسته‌ای و ۱۶۰ تختخوابی قلب بوشهر همکاری می‌کند.

این همکاری در اجرای تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی برای توسعه زیرساخت‌های سلامت استان بوشهر است.

فعال شدن و تامین اعتبار چند پروژه  ساختمان بخش سلامت

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم اما راکد دانشگاه در سایت پردیس، ساختمان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی است که با مساحتی بالغ‌بر ۱۹ هزار مترمربع نیازمند تأمین اعتبار بود و با هماهنگی وزیر بهداشت با معاون اول رئیس‌جمهور، دستور فعالیت این پروژه صادر شد.

ملکی زاده بیان کرد: تأمین اعتبار برای تکمیل سالن آمفی‌تئاتر و تکمیل خوابگاه ۲۴ واحدی دانشجویان متأهل نیز با مساعدت ویژه وزیر بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

وی با ابراز قدردانی از بنیاد ۱۵ خرداد در ساخت و تکمیل خوابگاه دانشجویی گفت: همچنین وزیر بهداشت با تأمین اعتبار وسایل و تجهیزات سرمایشی این خوابگاه نیز موافقت کرد.

 ملکی زاده اظهار کرد: با مساعدت ویژه معاون اول رئیس جمهور تامین اعتبار برای تکمیل پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان انجام شد و در ردیف مصوبات ششمین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کلینیک تخصصی برازجان نیز با پیشرفت ۹۰ درصدی نیازمند تامین اعتبار است که وزیر بهداشت دستور تامین اعتبار کل پروژه را صادر کرد.

ملکی زاده افزود: در شمال استان نیز بخش خیر ساز بیمارستان بقیه‌الله نیازمند تأمین اعتبار برای تکمیل سیستم تأمین انرژی و برق است که در این زمینه نیز دستور مساعد وزیر بهداشت صادر شد.

وی با اشاره به بازدید ویژه وزیر بهداشت از بیمارستان محلی عالی شهر گفت: بیمارستان محلی عالی شهر نیز ازنظر ساختمانی در مرحله خوبی قرار دارد، اما جذب نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات آن نیازمند نگاه ویژه وزیر بهداشت بود که این موضوع نیز با دستور ویژه وی به سرانجام خواهد رسید.

به گفته ملکی زاده نوسازی و بهسازی بخشی از مراکز جامع خدمات سلامت در استان بوشهر که همچنان فرسوده هستند با دستور ویژه وزیر بهداشت و احداث انبار ذخیره دارو از دیگر اقدامات و دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان بوشهر است.

پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان حوزه سلامت بوشهر در دوران کرونا 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به انباشت ۱۶۵ میلیارد تومانی مطالبات پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی دیگر از محورهای مهم مورد بحث در سفر وزیر بهداشت به استان بوشهر موضوع دریافت کارانه ۱۱ ماهه و حق مسلم همکاران بود که در شرایط سخت کرونا ایثارگرانه در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها خدمت کردند و ما تمامی تلاش خود را برای جبران زحمات آنان به کار بسته‌ایم.

وی گفت: برای تعیین تکلیف مطالبات پرسنلی، وزیر بهداشت قول پیگیری این موضوع را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی صادر کرد.

موافقت با افزایش سهیمه دارویی و تامین تجهیزات آزمایشگاهی استان بوشهر 

ملکی زاده ادامه داد: تعیین تکلیف بدهی‌های غیر پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز که در بخش‌های دارویی، تجهیزات و سلف‌سرویس دانشجویی احصا شده بود، مورد موافقت ویژه وزیر بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جایگاه تیپ یک کشوری قرار دارد وزیر بهداشت برای افزایش سهمیه دارویی و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دستور کمک ویژه صادر کرد.

تامین ۳۰ پزشک و پرستار برای استان بوشهر 

ملکی زاده اضافه کرد: با توجه به کمبود پزشک خانواده و درخواست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای حل این موضوع با تخصیص سهمیه ۳۰ پزشک به استان بوشهر از سوی  وزیر بهداشت موافقت شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره موضوع مطرح‌شده با وزیر بهداشت در حوزه کمبود نیروی انسانی بویژه کادر پرستاری گفت: با توجه به اینکه استاندارد نسبت پرستار به تخت در استان بوشهر از سرانه کشوری پایین‌تر است درخواست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای استخدام پرستار در انتظار صدور مجوز قرار دارد.

تامین تجهیزات پزشکی و درمانی مراکز بیمارستانی استان بوشهر 

ملکی زاده گفت: در جنوب استان بوشهر و در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ظرفیت افزایش تخت‌های ان آی سی یو وجود دارد که تأمین اعتبار این موضوع با دستور مساعد وزیر و نگاه ویژه وی به توسعه و ارتقا خدمات بیمارستان کنگان مورد موافقت قرار گرفت.

ملکی زاده تأمین دستگاه ام آر آی بوشهر، اختصاص دستگاه آنژیو گرافی به بیمارستان قلب، افزایش تخت‌های پی ای سی یو به ۱۲ تخت از دیگر مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی بیان  کرد: فهرستی از تجهیزات پزشکی و درمانی مانند رادیولوژی، ماموگرافی، سنگ‌شکن، تخت‌های ویژه و تجهیزات بیهوشی برای برخی از بیمارستان‌های استان نیازمند تأمین اعتبار بود که با مساعدت وزیر بهداشت این موارد نیز موافقت شد.

ملکی زارده عنوان کرد: با موافقت وزیر بهداشت، مردم استان بوشهر از خدمات دستگاه سی تی آنژیو نیز بهره‌مند خواهند شد.
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز پنجم اسفند ماه برای بازدید از زیر ساخت‌های بهداشتی به استان بوشهر سفر کرده بود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد