hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تکلیف مجلس به وزارت نفت برای اجرای طرح‌های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی

تکلیف مجلس به وزارت نفت برای اجرای طرح‌های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مکلف کردند تا با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به اجرای طرح های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی در سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند ن و بند الحاقی ۲ در تبصره ۱ لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ن تبصره ۱؛ مواد قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و اصلاحات بعدی آن به استثنای موادی که طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نسخ صریح شده اند در سال ۱۴۰۱ تمدید می شود.

بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۱؛ وزارت نفت مکلف است با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی با بهره گیری از منابع داخلی شرکت های تابعه، نسبت به اجرای طرح های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی به شرح زیر اقدام و بازپرداخت سرمایه
گذاری انجام شده را از محل عواید حاصل از اجرای طرحها پرداخت نماید. واردات کالاهای مورد نیاز برای این طرح ها از عوارض گمرکی معاف می باشد.

1- اجرای طرحهای جمع آوری، بازیافت و فرآورش گازهای مشعل بلاتکلیف با هدف تولید حداقل سیصد هزار تن در سال محصولات اتان و سنگین تر از گازهای مشعل بلاتکلیف در مناطق پارس جنوبی و مسجد سلیمان

۲ - تکمیل طرحهای بازیافت، تصفیه، سردسازی و انتقال پروپان و بوتان(ال.پی.جی) در پالایشگاه های گازی پارس جنوبی و تأمین تجهیزات باقیمانده از سازندگان داخلی و خارجی، به نحوی که میزان تزریق گاز مایع به کمتر از نصف تزریق گاز مایع به خط در سال ۱۴۰۱ کاهش یابد.

۳ - اجرای طرحهای افزایش ضریب بازیافت اتان در پالایشگاه های گازی کشور برای تأمین پایدار خوراک صنایع پتروشیمی کشور



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد