hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > صباغیان:مجلس سلیقه‌ای اداره می‌شود /نیکزاد: در مجلس هرج و مرج نیست

صباغیان:مجلس سلیقه‌ای اداره می‌شود /نیکزاد: در مجلس هرج و مرج نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکیدبر اینکه در مجلس هرج و مرج نیست گفت: از کمیسیون ها اجازه گرفته شده که برای سرعت عمل بیشتر در بررسی لایحه بودجه در هر تبصره با پنج پیشنهاد کار را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی بعدازظهر روز شنبه (۱۴ اسفندماه)در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ «محمدرضا صباغیان بافقی» در تذکری گفت: آیین نامه داخلی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه کاملا کنار گذاشته شده و سلیقه ای در این باره عمل می کنیم که سبب شده شان نماینده زیر سوال رفته و ما اذیت شویم.

نماینده مردم بافق و مهریز افزود: برای یک موضوع پیشنهادی در لایحه باید بنده چندین بار به محل های مخالف بروم که در نهایت دیده نمی شود. از طرفی گفته می شود که بی قانونی سبب هرج و مرج می شود ولی قانون بد از بی قانونی بهتر است.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از دوستان نماینده پیشنهاد نداشتند که بحثی درباره این عزیزان نیست. اما برخی از نمایندگان پیشنهادهای کارشناسی مطرح می کنند که این پیشنهادات و تذکر و اخطارها مطرح نمی شود که این نوع قانون نویسی و بودجه نویسی درست نیست.

این نماینده مجلس از هیات رییسه خواست در این چند روز باقی مانده که از بررسی لایحه بودجه مانده، تدبیری در این باره اندیشیده شود و عنوان کرد: حداقل پیشنهادهای نمایندگان بیان شده تا ما مجبور نشویم برای یک پیشنهاد به رییس کمیسیون یا سایر نمایندگان مراجعه کنیم. چرا که شرایط حال حاضر مجلس بیشتر هرج و مرج است.

صباغیان تاکیدکرد: معیار برای ما آیین نامه داخلی مجلس است که رهبر معظم انقلاب هم به آن تاکید دارند و امیدواریم این موضوع اصلاح شود.

«علی نیکزاد ثمرین» نایب رییس مجلس که ریاست صحن را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: در مجلس هرج و مرج حاکم نیست و در هر پیشنهادی و هر بندی اصلاح کل،‌ اصلاح جزء، الحاق یا حذف و غیره مطرح می شود. همان زمان هم که ما می گفتیم هر نماینده یک پیشنهاد مطرح کند،‌ باز شما می گفتید که نباید نماینده را محدود کنیم.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس هرج و مرج نیست بلکه از کمیسیون ها اجازه گرفتیم که برای سرعت عمل بیشتر در بررسی لایحه بودجه در هر تبصره با ۵ پیشنهاد کار را پیش ببریم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد