hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بیستمین دوره جهاد اکبر در مشهد برگزار می‌شود/تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی‌شود

بیستمین دوره جهاد اکبر در مشهد برگزار می‌شود/تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی‌شود

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از بیستمین دوره جهاد اکبر در روزهای ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه در مشهد خبر داد و گفت: اگر دنبال تحقق حکمرانی عادلانه و عالمانه هستیم، نخست باید در جامعه اصلاح رخ دهد و تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، امیرحسین پناهی عصر شنبه در نشست خبری بیستمین دوره آموزشی - تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور اظهار کرد: بیستمین دوره جهاد اکبر به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی دانشجویی با حضور ۵۰۰ دانشجو و مقام های کشوری و لشکری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

پناهی با اشاره به شعار این دوره با عنوان «تحول دانشجو، تحول جامعه حکمرانی عالمانه و عادلانه"، گفت: در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی در حکمرانی، دو حلقه مفقوده اصلی وجود دارد. نکته اول عدم تحقق عدالت است که رهبری هم به آن اشاره داشتند. نکته دیگر این است که نگاه راهبردی و تمدن ساز را در حکمرانی ندیده‌ایم.  

این فعال دانشجویی افزود: به این نتیجه رسیدیم که اگر دنبال تحقق حکمرانی عادلانه و عالمانه هستیم، نخست باید در جامعه اصلاح رخ دهد و تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی شود. دانشجویان مهمترین عنصر تحول خواهی هستند. براین اساس محتوای آموزشی این دوره را انتخاب کرده ایم.

پناهی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم، هیات رییسه مجلس، رییس و معاونان قوه قضاییه به این دوره از همایش جهاد اکبر دعوت شده‌اند که حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، احمد وحیدی وزیر کشور، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباسعلی کدخدایی از شورای نگهبان، ذبیح‌الله خداییان از قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی فرماندهان ارتش و سپاه در این دوره قطعی شده است.

وی گفت: بنا داریم جلسات را به صورت چالشی برگزار کنیم تا جلسات جنس مطالبه گری داشته باشد. در این دوره از همایش جهاد اکبر، کارگاه هایی با موضوع «تحول دانشجو»  برگزار می‌شود و در پایان دوره هم از اعضای شرکت کننده آزمون گرفته می‌شود.

در ادامه دشتبانی دبیر روابط عمومی اتحادیه اظهار کرد: این دوره با حضور بیش از ۵۰۰ دانشجو به صورت حضوری برگزار می شود. مهمترین چالش ما برای برگزاری این دوره، احیای فعالیت تشکیلاتی و جهادی دانشجویی است. در این دوره کلاس ها و جلسات مختلفی با محتوای آموزشی و تشکیلاتی و همچنین جلسات چالشی با حضور مسئولان مختلف کشور برگزار می شود محور اصلی دوره تبیین شعار این دوره، "تحول دانشجو تحول جامعه، حکمرانی عالمانه و عادلانه" است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد