hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > غفوری‌فرد: حکمرانی مطلوب در سیاست خارجی موجب آرامش و اطمینان خاطر جامعه شده است

غفوری‌فرد: حکمرانی مطلوب در سیاست خارجی موجب آرامش و اطمینان خاطر جامعه شده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره استراتژی دولت سیزدهم در مذاکرات وین، گفت: رویکرد دولت در سیاست خارجی منجر به ایجاد آرامش و نوعی اطمینان خاطر به آینده و در جامعه شده است.

حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا با اشاره به اینکه مذاکرات وین به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود، اظهار کرد: اگر طرف‌های مذاکره ما صداقت داشته باشند که تعهدات و رویکردهای مثبتی که در طی مذاکرات  از خود بروز دادند را تغییر ندهند می‌توان به این روند امیدوار بود.

 غفوری‌فرد با بیان اینکه اگر توافقی انجام شود با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی که ایران دارد می‌تواند نقش بسیار بزرگی هم در حل مشکلات داخلی ایفا کند و هم می‌تواند در حل و همکاری در مسائل منطقه‌ای و جهانی رویکرد مثبتی داشته باشد، افزود: اگر طرف‌های ما امروز شرایط ما را بپذیرند ولی مثل گذشته زیر آن بزنند مسیر تعامل جهانی با مشکل مواجه خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا نسبت به رویکرد سیاست خارجی دولت و نظام در مذاکرات اظهار امیدواری کرد که اوضاع نسبت به گذشته بهتر شود و اضافه کرد: طرف های ایران فهمیده‌اند که ایران با این تحریم‌ها ایران کوتاه نمی‌آید و عقب نمی‌نشیند، لذا اگر تحریم‌ها را لغو کنند، به نفع کل دنیا است.  

غفوری فرد با تاکید بر اینکه ایران در جهان و منطقه جایگاه مهمی دارد، یادآور شد: به همین دلیل آرامش و امنیت و شرایط مناسب ایران، در امنیت و آرامش منطقه و جهان تأثیر خواهد گذاشت.

وی عملکرد چند ماه گذشته دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت در پرسشنامه‌ای از من نظرخواهی کرده بود و من هم نقاط مثبت و ضعف را متذکر شدم. در خصوص سیاست خارجی، رویکرد نظام و دولت بردن جامعه به سمت آرامش است و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هر دو برای هر توافقی که معطوف به بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم باشد نظر مثبتی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه عنوان کرد: جز رژیم غاصب اسرائیل، ایران تمایل دارد با همه کشورهای متعارف دنیا و کشورهایی که در سازمان ملل عضو هستند، رابطه خوبی داشته باشد. لذا تمرکز و اولویت جمهوری اسلامی بر جهان اسلام و همسایگان است. 

غفوری‌فرد با بیان اینکه رویکرد دولت در سیاست خارجی منجر به ایجاد آرامش و نوعی اطمینان خاطر به آینده و در جامعه شده است، اظهار کرد: این نگاه باید تقویت شود و هرجا که منافع ملی تامین می‌شود، ما باید استفاده کنیم.

وی درباره سفر امانوئل گروسی به ایران هم گفت: سفر او به ایران برای به یک توافق محکم در مورد فعالیت‌های ایران در حوزه انرژی اتمی است. البته متوجه شده‌اند که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و اگر طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند باشند، مشکل حل خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد