hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > زنگ خطر جهانی به صدا درآمد!؟

زنگ خطر جهانی به صدا درآمد!؟

سهام اروپا به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر سقوط کرد زیرا سهام خودرو و بانک‌ها پس از گزارش‌ها درباره آتش‌سوزی نیروگاه هسته‌ای در بحبوحه درگیری‌های شدید بین اوکراین و سربازان روسیه ضربه خوردند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، شاخص پان اروپایی استاکس ۳.۶ درصد کاهش یافت و بدترین سقوط از سال ۲۰۲۰ را داشت. از زمانی که روسیه در هفته گذشته حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، بیش از شش درصد از دست داده است زیرا وابستگی اروپا به روسیه برای انرژی و همچنین نزدیکی آن به درگیری بیشتر از سایر نقاط جهان به آن ضربه زده و شاخص سهام آسیا از آن زمان تاکنون بیش از چهار درصد از دست داده است.

زمانی که نیروهای روسیه بزرگ‌ترین نیروگاه هسته ای اروپا در اوکراین را تصرف کردند، زنگ خطر جهانی به صدا درآمد. بانک‌های منطقه یورو با کاهش بازده اوراق قرضه دولتی و افزایش قیمت‌های کالاها به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه ۷.۹ درصد سقوط کردند و نگرانی‌ها در مورد تورم سرسام‌آور و کاهش رشد اقتصادی را افزایش خواهد داد.

شاخص دکس ۴.۴ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در یک سال گذشته رسید تا در میان بخش‌های اروپایی بدترین عملکرد این هفته را داشته باشد. همچنین شاخص کک ۴۰ فرانسه نیز پنج درصد، فوتسی ام‌آی‌بی ایتالیا ۶.۲ درصد و اف‌تی‌اس‌ای ۱۰۰ انگلیس ۳.۵ درصد کاهش یافت.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد