hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > توسعه زیرساخت‌ها موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود

توسعه زیرساخت‌ها موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه این بخش موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه مقصودی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران افزود: برای توسعه متوازن نیازمند زیر ساخت‌ها و ایجاد زیربنای اقتصادی هستیم که متاسفانه استان لرستان و شهرستان بروجرد بسیاری از زیرساخت‌ها را ندارد.

وی با اشاره به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی بروجرد برای راه اندازی دانشگاه اظهار داشت: راه‌اندازی این دانشگاه در شهرستان بروجرد می‌تواند علاوه بر توسعه زیرساخت بهداشت و درمان در لرستان، موجب رشد و توسعه علمی و اقتصادی بروجرد شود.

مقصودی در ادامه به اهمیت ایجاد راه‌آهن دورود _بروجرد _ملایر اشاره کرد و افزود: این طرح علاوه بر اتصال لرستان به استانهای مرکزی و غربی کشور، امکان ترانزیت کالا و بار را به مرزهای غربی فراهم می‌کند.

وی همچنین به طرح تکمیل آبسرده اشاره کرد و گفت: متاسفانه این طرح در سالهای اخیر از رشد خوبی برخوردار نبوده و با پیگیری‌های انجام شده، مجوز ماده ۵۶ جهت ورود سرمایه‌گذار یا مشارکت بانکها صادر شده است.

مقصودی افزود: در سال گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به طرح تخصیص یافت اما باید با حضور سرمایه‌گذاران و حمایت بیشتر دولت این طرح را با هدف تامین آب شرب بروجرد در دراز مدت فعال و به بهره‌برداری برسانیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل ورزشگاه ولایت نیز گفت: این طرح نیز با اعتبارات قطره‌ چکانی نتوانسته از رشد خوبی برخوردار شود از این رو با پیگیری و رایزنی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح در اواخر دولت قبلی اختصاص داده شده است.

وی ایجاد زیرساخت‌های علمی و توسعه دانشگاههای این شهرستان را از مهمترین خواسته‌های مردم بروجرد عنوان کرد و اظهار داشت: با اقدامات گسترده در ماه‌های گذشته ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه آیت‌الله بروجردی اختصاص یافته است.

وی در ادامه نساجی بروجرد را از جمله صنایع مهم و فعال استان و شهرستان دانست و گفت: با پیگیری های فراوان و همکاری سرمایه‌گذاران، فاز دوزندگی این صنعت در حال راه اندازی است که در فاز نخست بیش از یکصد نفر مشغول فعالیت می‌شوند.

مقصودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: اغلب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این طرح حمایت کرده‌اند اما به دلیل بار مالی فراوان و مشکلات موجود هنوز اجرایی نشده است که با پیگیری نمایندگان در آینده نزدیک این طرح اجرایی و عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح همسان‌سازی نیز اظهار داشت: دولت و مجلس نیز به دنبال اجرای این طرح هستند تا بتوانیم کارکنان ادارات را از عدالت اجتماعی برابر بهره‌مند کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد