hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > عدم اجرای طرح تفضیلی، اراک را قفل کرده است

عدم اجرای طرح تفضیلی، اراک را قفل کرده است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پل سنجان تبدیل به آثار باستانی شده است، گفت: این پروژه ۱۲ سال است کلنگ خورده اما نیمه کاره رها شده است.

محمدحسن آصفری روز پنجشنبه ۱۲ اسفند در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در تمام شهرهای استان آغاز شده که نشان می دهد دولت در حوزه راه و شهرسازی تعهد قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم اجرای طرح تفضیلی شهر اراک، شهر را قفل کرده است که انتظار داریم در خصوص تصویب نقشه های مهندسی طرح های جامع و تفضیلی نظارت جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به ملغی شدن پروژه ۵۸ متری شهری اراک تصریح کرد: به نظر می رسد که طرح ۲۴ متری نیز قرار نیست اجرایی شود که باید تعامل و همکاری خوبی نیز در این خصوص صورت گیرد. حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی در اراک نیز در این خصوص خروجی نداشته و گویی تنها قاشقی خالی در دهان ما گذاشتند.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح کنارگذر شمالی اراک ۱۵ سال به صورت نیمه کاره باقی مانده و این مهم مدنظر است که روزانه ۵۰ هزار خودرو از این مسیر تردد می کنند و بخش اعظم آلودگی هوای اراک مربوط به این مسیر است.

آصفری ادامه داد: نرخ بالای مسکن در اراک بیداد می کند و قیمت مسکن در برخی مناطق اراک با مناطق بالای شهر تهران برابری می کند، تراکم در بخش های مختلف استان وجود دارد که مشکلات جدی ایجاد کرده است، با این روند قیمت ها بسیاری از کارمندان اگر ۵۰ سال هم کار کنند با این قیمت ها صاحب مسکن نمی شوند.

وی عنوان کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان ثبت نام کردند که اکنون ۸ هزار واحد آن در حال ساخت است و نیاز است برای سال های آینده به منظور رفع مشکل مسکن ملی، توجه ویژه صورت گیرد. تقاضا داریم اجرای طرح جهش تولید مسکن شهرهای خنداب، کمیجان و ساروق جهت مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ نیز تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ زمین در برخی روستاهای استان بسیار بالاست و همچنین مبالغ زیادی در خصوص تعیین قیمت کارشناسی و فنی از مردم دریافت می شود که انتظار می رود نظارت های ویژه در این راستا صورت گیرد.

آصفری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اراده بالایی در خصوص رفع مشکل مسکن مردم دارد اضافه کرد: پل سنجان نیز تبدیل به آثار باستانی شده که با قول امروز وزیر راه و شهرسازی تا شهریور ماه باید راه اندازی شود. این پروژه ۱۲ سال است کلنگ خورده اما نیمه کاره رها شده است.

  وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ سند برای مردم منطقه کوی علی ابن ابیطالب(ع) صادر شده و انتظار می رود مشکل سند مسکن مردم کوی مناطق علی ابن ابیطالب(ع) و کوی امام حسین(ع) رفع شود.

آصفری اضافه کرد: باید برای مشکلات بافت های فرسوده شهر، قطار سریع السیر اراک-قم-اصفهان، ایجاد خط پرواز اراک به مشهد، الحاق مناطق ولی اباد، رسول آباد و قنات ناصری و همچنین زعفرانیه به محدوده شهری و همچنین رفع مشکلات جاده های ارتباطی کمیجان، میلاجرد، آهنگران، قره چای خنداب و درمن به دائن توجه ویژه صورت گرفته و تدابیر ویژه اندیشیده شود. تاکنون ۴ یا ۵ رئیس جمهور فرودگاه ارک را افتتاح کرده اما یک پرواز به هیچ نقطه ای صورت نمی گیرد.

وی عنوان کرد: بسیاری از جاده های ارتباطی در روستاهای اراک، خنداب و کمیجان و همچنین کل استان از ابتدای انقلاب آسفالت نشده که انتظار می رود با اختصاص و تامین قیر رایگان اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات این جاده ها انجام شود.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خاطرنشان کرد: درخواست داریم اجازه ندهید ماشین آلات چینی وارد و هپکو متضرر شود. اجازه ورود ماشین آلات صنعتی به کشور صادر نشود تا حمایت های لازم از توان تولید داخل انجام شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد