hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > استان مرکزی فقط محدود به اراک نیست/معاونان وزیر راه به شهرستان ها سفر کنند

استان مرکزی فقط محدود به اراک نیست/معاونان وزیر راه به شهرستان ها سفر کنند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی تنها محدود به شهر اراک نبوده و ما به کسی که برنامه حضور وزیر راه را در استان پیش بینی کرده اعتراض داریم.

علیرضا نظری روز پنجشنبه ۱۲ اسفند در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: وضعیت راه‌های شهرستان خمین با مشکلات جدی مواجه است، در حوزه مسکن  دو طرح تحت عنوان مسکن ملی در سطح شهرستان وحود دارد.

وی افزود: طرح اقدام ملی در برخی شهرستان‌ها در طبقه چهارم و پنجم است در صورتی که طرح اقدام ملی خمین در حال حاضر در بخش نقشه و آماده سازی است. در راستای طرح اقدام ملی مسکن شهرستان خمین از خردادماه تا کنون اتفاق خاصی صورت نگرفته و این متناسب با انتظارات مردم نیست.

نظری ادامه داد: وقتی وزیر تنها به اراک سفر می کند مشکلات شهرستان‌ها چگونه برطرف می شود؟ در این جلسه نمایندگان تنها چند مشکل شهرستان‌ها را عنوان می کنند لذا می طلبد در صورتی که وزیر امکان حضور در شهرستان‌ها را ندارد، معاونان وزیر به شهرستان‌ها سفر کنند.

ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش، اشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست گفت: شهرستان های استان در خصوص مسکن مشکلاتی دارند و انتظار می رفت وزیر راه و شهرسازی علاوه بر اراک از شهرستان ها نیز بازدید داشته باشد.

وی افزود: حدود ۱۰ سال است که قرار بوده ۴۸ هکتار به شهر اضافه شود اما تاکنون انجام نشده و مردم توقع دارند این مشکل هرچه زودتر حل شود.

بیاتی اضافه کرد: مدت ها جهت حل مشکلات این حوزه انتخابیه منتظر حضور وزیر بودیم که امیدواریم وزیر در سفرهای بعدی شهرستان ها را نیز مدنظر داشته باشد.

وی بیان کرد: در این حوزه انتخابیه به دلیل کمبود اعتبار و عدم رسیدگی، راه های اصلی به راه های فرعی تبدیل شده است، در خصوص راه و مسکن مشکلات زیادی وجود دارد که امید است در فرصت های آینده وزیر در دیگر شهرستان ها حضور پیدا کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وزیر راه و شهرسای ۵ ماه پیش چند دستور را در مجلس عنوان کرد که تاکنون هیچکدام اجرا نشده، چه کسی باید این دستورات را اجرا کند؟

وی با بیان اینکه جنس و نوع مشکلات ساوه با دیگر شهرستان ها متفاوت است افزود: ساوه بیشترین زمین مسکن ملی را دارد و به همین منظور نباید امروز مشکل زمین در ساوه وجود داشته باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: برای ایثارگران ۴۰۰ واحد نیاز است که مقرر شده بود ۸ هکتار زمین به این مهم اختصاص یابد اما در شورای مسکن استان به ۳ هکتار رسید و به دلیل مشکلات دیگر عملا امروز هیچ شده است، ایثارگران توقع دارند.

سبزی بیان کرد: اگر وزیر به دلیل مشغله های کاری نمی تواند به دفعات در استان ها حضور یابد انتظار داریم معاونین وزیر در شهرستان ها حضور پیدا کرده و مشکلات را در همان محل رفع کنند. مردم از دولت انقلابی انتظار رفع مشکلات را دارند.

وی اضافه کرد: ایستگاه راه آهن در ساوه ساخته شده اما مردم ساوه برای سفر به تهران و مشهد باید از همدان بلیط تهیه کنند چراکه سهمیه اختصاصی به ساوه اندک است.

سبزی عنوان کرد: بیشتر صنایع استان در ساوه و زرندیه مستقر است لذا انتظار می رود توزیع اعتبارات بر اساس آمایش صحیح صورت گیرد، اعتبارات در این شهرستان ها اکنون اندک است، ساوه یکی از گران ترین شهرهای کشور است و انتظار می رود میزان تسهیلات در این شهر افزایش باید.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین روستاهای فاقد آسفالت استان مربوط به شهرستان های ساوه و زرندیه است و میزان تصادفات نیز در ساوه بالا است و تقاضا داریم توزیع بودجه به ویژه در حوزه راه و مسکن عادلانه در این شهرستان ها صورت گیرد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد