hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فاصله زیاد عرضه و تقاضای مسکن در کشور/ثبت نام یک میلیون مجرد در سمانه سمن

فاصله زیاد عرضه و تقاضای مسکن در کشور/ثبت نام یک میلیون مجرد در سمانه سمن

وزیر راه و شهرسازی گفت: فاصله عرضه و تقاضای مسکن در کشور زیاد است و علت افزایش قیمت نیز همین فاصله است.

رستم قاسمی روز پنجشنبه در آیین شروع عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن در استان مرکزی اظهار کرد: زمینی که برای پروژه ۸۱۰۰ واحدی استان مرکزی لحاظ شده زمین آماده ای است و می تواند برای متقاضیان آورده و ارزش افزوده داشته باشد، در برخی استان ها هزینه های زیرسازی بالا است، اما در این استان این هزینه ها متناسب است.

وی‌افزود: خوشبختانه شرکت کیسون به عنوان پیمانکار، مجموعه بزرگی است که سابقه طولانی دارد و از این شرکت تقاضا داریم ظرف یک سال و نیم این پروژه را به اتمام برساند، قطعا این مهم در توان این شرکت هست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فاصله عرضه و تقاضای مسکن در کشور زیاد است و علت افزایش قیمت نیز همین فاصله است، در حال حاضر ۸ میلیون مستاجر وجود دارد و حدود ۴۸ درصد درآمد خانواده ها به بخش مسکن اختصاص پیدا می کند و در شهرهای بزرگ این رقم به ۷۰ درصد می رسد که نشان می دهد یک بحران در این عرصه وجود دارد که باید حل شود، در غیر این صورت شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

قاسمی بیان کرد: امروز بالغ بر ۵ میلیون نفر در سامانه سمن ثبت نام کرده اند و هنوز این ثبت نام ادامه دارد، قرار است که طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن ساخته شود.

وی آمار مجردین کشور را بیش از ۸ یا ۹ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد مجردین به دلیل مشکلات معیشتی به خصوص در حوزه مسکن موفق به ازدواج نشده اند و همین امر سبب شد امکان ثبت نام برای مجردین نیز در سامانه فراهم شود و تاکنون یک میلیون مجرد ثبت نام کرده اند. نیاز کشور به مسکن زیاد است و رفع این نیاز مهم نیازمند اقدام جدی است.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن که در مجلس تصویب شده انصافا طرح خوبی است و می تواند سه هدف نیاز مردم، تعهد دولت و قانون جهش تولید مسکن را به انجام برساند.

قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور بالغ بر ۸۰۰ هزار واحد در دست اجراست و به زودی تا پایان سال به یک میلیون واحد می رسد اما کافی نیست، امروز در سطح استان ساخت ۲۸ هزار واحد در حال انجام است که البته آمار روستاها محاسبه نشده است. ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال به این معنی نیست که سالی یک میلیون ساخته شود بلکه باید در ۲ فاز ۲ میلیونی انجام گیرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز سهم شهرستان ها در میران ساخت واحد مسکونی مشخص است اما این آمار حداقل واحدهایی است که باید ساخته شود. خوشبختانه سال آینده ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون جهش تولید مسکن و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه اجاره مسکن تصویب شده است، لذا از مسئولان استانی تقاضا داریم منابع را فریز نکنند.

قاسمی متقاضی و زمین را دو مولفه مهم دانست و گفت: استانداران می توانند سهم ۴ ساله خود را همزمان آغاز کنند و مشکلی در خصوص تامین اعتبار وجود ندارد. متقاضیان دیگری در سالهای آینده خواهیم داشت و از مسئولان تقاضا داریم سرعت لازم را در ساخت این واحدها بکار گیرند تا مردم امید داشته باشند و تا جایی که می توانند سهم استان را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: در مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ساخته شد؛ این پروژه علیرغم اینکه پروژه بزرگی بود نقایصی هم داشت که از تجربیات و نقایص این پروژه استفاده خواهیم کرد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد