hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تحریم و مذاکره تاثیری بر بودجه 1401 نداشته است

تحریم و مذاکره تاثیری بر بودجه 1401 نداشته است

عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین گفت: در تنظیم بودجه 1401 طبق روال پیش بینی‌هایی برای درآمدها و مخارج شده است و قرار نیست که این بودجه با کسری بودجه یا استقراض از بانک مرکزی بسته شود و این یعنی تحریم تاثیری روی بودجه بندی ما نداشته است.

علیرضا شیخ عطار سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب درباره تنظیم بودجه ۱۴۰۱ بدون نگاه به مذاکره و توافق و اینکه قرار نیست کشور معطل مذاکرات شود گفت: این که ما معطل مذاکرات نباید باشیم سیاستی است که بارها توسط رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهور و نمایندگان مجلس عنوان شده است.

عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین گفت: در تنظیم بودجه 1401 طبق روال پیش بینی‌هایی برای درآمدها و مخارج شده است و قرار نیست که این بودجه با کسری بودجه یا استقراض از بانک مرکزی بسته شود و این یعنی تحریم تاثیری روی بودجه بندی ما نداشته است. 

** به اعتراف اروپایی‌ها در ملاقات خصوصی خواسته‌های ایران منطقی است

سفیر سابق ایران در آلمان درباره مرز بازدارندگی هسته ای و این که غرب نیاز به توافق دارد نه ایران گفت: خبرهایی که در چند هفته اخیر از مذاکرات وین به گوش می رسد حاکی از این است که ایران بصورت مشخص خواسته‌های خود را مطرح کرده و اکثر اعضای گروه 1+4 و خود آمریکا، و حتی اعضای اروپایی در ملاقات خصوصی خود اعتراف می کنند که خواسته های ایران غیرمنطقی نیست و در چارچوب بازگشت به برجام است.

وی افزود: ایران زیاده خواهی ندارد و فقط در دوره جدید تضمین‌هایی را می‌خواهد که باعث شود که کاری که ترامپ کرد دوباره تکرار نشود.

شیخ عطار به تحریم هایی که باید برداشته شود اشاره کرد و گفت: تحریم های اشخاص حقیقی و حقوقی باید برداشته شود که  البته آنها بهانه می آورند که این تحریم ها ربطی به برجام ندارد ولی این بهانه درستی نیست زیرا برخی آنها در دوره ترامپ و در راستای اقدامات برهم زننده او اعمال شده است. 

**مواضع ایران در مذاکرات وین در افکار عمومی جهان پذیرفته شده است

سفیر سابق ایران در آلمان در ادامه به موضوع تضمین ها نیز اشاره کرد و گفت: طرف ایرانی درخواست یک تضمین قابل لمس‌تر داشته است، حتی ایران پیشنهاد کرده که اگر کنگره رای گیری ‌نمی کند رییس کنگره بیانیه بدهد که تاکنون زیر بار آن نرفته اند. 

وی همچنین گفت: سومین درخواست ایران در مورد راستی آزمایی است یعنی طرف ایرانی می گوید اگر ما حرف‌های شما را قبول کردیم از کجا مطمئن باشیم که شما در واقعیت محدودیت‌های مختلف از جمله فروش نفت را بر ‌می‌دارید. متاسفانه متحدان آمریکایی یعنی اروپا از همین اهرم استفاده می کنند و می‌گویند ما از ترس آمریکا نمی‌توانیم تحریم ها را برداریم.

شیخ عطار با بیان این که گروه های قدرت و احزاب مخالف حزب فعلی آمریکا به هر طریقی می خواهند بایدن شکست بخورد گفت:  بایدن و دولت او به یک دستاوری در مذاکرات وین نیاز دارد. البته به آنها ثابت شده که این دستاورد کوتاه آمدن ایران نخواهد بود. چون ایران مواضع اصولی و منطقی دارد و در افکار عمومی جهان هم پذیرفته شده است. 



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد