hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > استراتژی دولت در گره‌نزدن مسائل داخلی به مذاکرات، مورد حمایت اصلاح‌طلبان است

استراتژی دولت در گره‌نزدن مسائل داخلی به مذاکرات، مورد حمایت اصلاح‌طلبان است

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران اسلامی گفت: نگاه به داخل رئیس‌جمهور و گره نزدن مسائل اقتصادی به مذاکرات وین که از دوره انتخابات تا کنون بر آن اصرار و تاکید داشته، استراتژی درست و مورد تایید ما همه دلسوزان است.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا درباره رویکرد دولت سیزدهم نسبت به مسائل داخلی و گره نزدن اداره کشور به مذاکرات وین و توافق احتمالی گفت: مشکلات کشور ما دو بعد مدیریت داخلی  و تعامل خارجی بوده است و ضعف مدیریت در سالهای قبل دامنگیر کشور شده است، چراکه ما موفق نشدیم مدیران حرفه‌ای و قوی و متخصص به اندازه کافی تربیت کنیم.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران اسلامی (هدا) افزود: خیلی از افرادی که در گذشته مسئولیتی به عهده گرفتند شایستگی لازم در پست و موقعیتی که به آنها سپرده شد نداشتند و بیشتر به دلیل گرایش سیاسی و وابستگی تشکیلاتی که به گروه پیروز انتخابات داشتند، منصوب می‌شدند نه الزاما شایستگی‌های لازم از این رو این نوع نگاه به کشور صدمه زده و اتفاقا در همه دولت‌های پیشین به این صورت بوده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ریشه های مشکلات ما در سیاست خارجی است، عنوان کرد: نمی‌شود و نمی‌توان تاثیر روابط خارجی بر اقتصاد و اداره کشور را نادیده گرفت لذا بحث تحریم‌ها از جمله همین مسائل است که اگر نبود توسعه ما در خیلی از حوزه‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رفت.
 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب رویکرد رئیس جمهور مبنی بر اینکه مسائل داخلی و اداره کشور را به مذاکرات و توافق گره نزند مورد تایید جریان خود دانست و اظهار کرد: این نگاه، رویکرد بسیار به جایی است و قاعدتا هیچ سیاستمدار و مدیری در کشور نباید مسائل داخلی و اداره کشور را به مسائل خارجی گره بزند. از این رو  استراتژی رئیس جمهور مورد تایید است و مسائل خارجی هم در جای خود باید بررسی و حل شود چرا که به ما کمک می‌کند که در اداره کشور و پیشبرد اهداف و برنامه‌ها موانع کمتری داشته باشیم.

شریف گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری ابتدا در داخل باید خود را قوی و توانمند کنیم و در مورد مسائل داخلی ضرورت دارد همه خاستگاه‌های سیاسی داخلی به یک هم‌افزایی و وحدت‌رویه برسند. اگر در داخل توانمند نباشیم و بنیه اقتصادی ما ضعیف و شکننده باشد، اهرم‌های لازم برای مذاکره را در اختیار نخواهیم داشت.

دبیرکل حزب هدا افزود: شعار نگاه به داخل رئیس‌جمهور از دوره انتخابات تا کنون که بر آن اصرار و تاکید دارد، استراتژی درست و مورد تایید همه دلسوزان است. ولی این مهم را هم باید در نظر گرفت که ما بی نیاز از فناوری‌های روز دنیا و سرمایه‌گذاری بین‌المللی نیستیم. به خصوص در بحث مراودات مالی و تجاری نیاز به شرایطی داریم که بتوانیم تولیدات داخل را تقویت و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را هم از رهگذر نگاه همه‌جانبه‌نگر مدیران ارشد دولت حاصل کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های انسانی ما زیاد است و همانگونه که رییس جمهور هم گفت، علاوه بر استفاده از سرمایه‌های اجتماعی داخلی باید سرمایه‌های انسانی و متخصصین ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند را هم تشویق و ترغیب کنیم که به کشورشان کمک کنند. 

**تحقق بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد نگاه به داخل ارزشمند است 

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران اسلامی تحقق کامل بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد نگاه به داخل رییس جمهور و گره نزدن مسائل داخلی به مذاکرات و تحریم‌ها را در صورت تحقق، ارزشمند دانست و بیان کرد: البته نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که حتی قدرتمندترین کشورهای دنیا هم نیازمند سرمایه گذاری‌های خارجی هستند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی موضوع منافع ملی و توسعه کشور در میان است باید نگاه حزبی و جناحی را کنار گذاشت، اضافه کرد: هرجا این اتفاق افتاد پیشرفت کردیم که مثال آن هم در مورد توسعه در حوزه هوا فضا است.

شریف در مورد رویکردهای دولت در کنترل تورم، تقویت تولید و تمرکز و تکیه بر توانمندی های داخلی گفت: شکی نیست در صورت موفقیت در این عرصه‌ها، دولت مورد حمایت همه گروه‌ها قرار می‌گیرد و ما هم از دولت و شخص رئیس جمهور حمایت می کنیم.  هدف مشترک همه ما این است که مردم در آسایش و رفاه زندگی کنند. بدیهی است هر اقدام خوب و منافع‌محوری که صورت بگیرد همه ما هم از آن بهره مند خواهیم شد، پس چرا باید مخالفت کنیم. در این راستا هر نوع موفقیت دولت باعث افتخار همه ایرانی ها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جزئیات رویکرد حزب متبوعش نیز گفت: در همین رابطه در احکامی که حزب هدا برای دبیران و مسئولان استانی حزب صادر کرده‌ است، تاکید و تکلیف شده که نقاط قوت مسئولان را پررنگ و از آنها حمایت کنند. از دوستان و هم‌حزبی‌های خود در سراسر کشور خواسته‌ایم که در کنار آسیب‌شناسی و نقدهای منصفانه و دلسوزانه از نقاط قوت مدیران دولت در استان‌ها و برنامه‌های خوب آنها حمایت کنند و حتی در حد توان به آنها کمک کنند. بنابراین اگر رییس جمهور در زمینه‌هایی که اعلام کرده موفقیتی به دست آورد، آشکارا و با افتخار از او از حمایت می‌کنیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد