hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هزینه‌ بالای تولید پوشاک/ فروشندگان به ورود پوشاک خارجی روی آورده‌اند

هزینه‌ بالای تولید پوشاک/ فروشندگان به ورود پوشاک خارجی روی آورده‌اند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد با اشاره به افزایش زیاد هزینه‌های تولید پوشاک از ابتدای سال نسبت به قیمت تمام شده تولید تاکنون، گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید پوشاک بسیار افزایش پیدا کرده است، فروشندگان به ورود پوشاک خارجی روی آورده‌اند. پوشاک خارجی به صورت قانونی وجود ندارد و تمام پوشاک خارجی در بازار به صورت غیرقانونی است.

جواد مفیدی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت بازار پوشاک اظهار کرد: در حالی به ایام عید و پایان سال نزدیک می‌شویم که بازار پوشاک بسیار سنگین (راکد) است‌. در زمستان به دلیل افزایش قیمت تقاضا برای خرید پوشاک بسیار کم بوده است‌.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت، پوشاک در جایگاه هشتم تا نهم سبد کالای مردم قرار گرفته است‌.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد بیان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی ما با کاهش تقاضا در زمینه پوشاک مواجه بودیم و بازار مناسبی وجود نداشت.،  اما در سال جاری باوجود وجود تغییر شرایط و کاهش شیوع کرونا وضعیت فروش  بازار پوشاک تغییری نکرده و بهتر نشده است.

مفیدی دلیل افزایش قیمت پوشاک را افزایش هزینه‌های تولید دانست و بیان کرد: به همین نسبت تقاضا برای خرید پوشاک نیز کاهش پیدا کرده است. هزینه‌های تولید به گونه‌ای افزایش پیدا کرده است که قیمت تولید پوشاک در ابتدای سال نسبت به قیمت تمام شده تولید در حال حاضر که انتهای سال است بسیار تفاوت دارد و افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به ایام عید فروش پوشاک بیشتر شده است یا خیر، گفت:وضعیت بازار هنوز تغییر نکرده است. البته مردم اصولا در نیمه دوم اسفند ماه خرید خود را انجام می‌دهند ولی در حال حاضر وضعیت فروش در بازار پوشاک چندان چشمگیر نیست‌.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد با بیان اینکه پوشاک خارجی به صورت قانونی وجود ندارد و تمام پوشاک خارجی در بازار به صورت غیرقانونی است، بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید پوشاک بسیار افزایش پیدا کرده است، فروشندگان به ورود پوشاک خارجی روی آورده‌ند. زیرا ممکن است واردات پوشاک خارجی برای آن‌ها به صرفه‌تر باشد. زمانی بود که واردات پوشاک خارجی به صرفه‌ نبود و تولید داخلی شرایط مناسبی داشت و جایگاه بالایی پیدا کرده بود، اما در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و به‌صرفه نبودن این کار تمام دردسرهای ورود پوشاک قاچاق را به جان می‌خرند و این کار را انجام می‌دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد