hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تشکیل کارگروه ویژه‌ با دستور رییس‌جمهوربرای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری جام جهانی در قطر

تشکیل کارگروه ویژه‌ با دستور رییس‌جمهوربرای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری جام جهانی در قطر

سخنگو و رییس‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت از دستور رییس‌جمهور برای تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، عل بهادری جهرمی روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به دستور ویژه رییس‌جمهور در خصوص جام جهانی قطر پس از سفر اخیر رییس‌جمهور به قطر، نوشت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی به معاون اول دستور داد کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر تشکیل شود.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در قطر برگزار می شود این نخستین جام جهانی است که در خاورمیانه و یک کشور عربی و به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی کشور میزبان در ماه پاییز برگزار می‌شود.

همچنین این برای دومین بار است که کشوری از آسیا میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد. بار نخست در سال ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی میزبان این رقابت ها بودند. علاوه بر این، این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که ۳۲ تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از آن حضور ۴۸ تیم برنامه‌ریزی شده‌ است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد