hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بدون نیاز به مذاکره، نفت می‌فروشیم و پول آن هم به داخل کشور می‌آید

بدون نیاز به مذاکره، نفت می‌فروشیم و پول آن هم به داخل کشور می‌آید

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه امیدواریم به توافق برسیم گفت: اگر هم به توافق نرسیم هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد چرا که با هوشمندی دولت جدید برای گسترش ارتباط با جهان دریچه‌های جدیدی برای رفع و خنثی کردن تحریم‌ها پیدا شده که به راحتی نفت می‌فروشیم و پول آن هم به داخل کشور می‌آید.

محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا درباره تنظیم بودجه ۱۴۰۱ بدون نگاه به مذاکره و توافق و اینکه قرار نیست کشور معطل مذاکرات شود گفت: از امتیازات دولت آقای رئیسی این است که مذاکرات را بدون تاثیر و تاثر به مکانیزم‌های اقتصادی پیش می‌برد و لذا می‌بینیم اخبار مذاکرات جزو اخبار درجه چندم صدا و سیما و رسانه‌هاست.

انبارلویی در عین حال ادامه داد: ما باب مذاکره را نبسته‌ایم و همچنان این باب باز است اما در مقابل مذاکره و توافق به هر قیمت را نیز قبول نمی‌کنیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت سه شرط اساسی را برای دولت برای تداوم گفت‌وگوهای هسته ای قرار داده است که اولین شرط برداشتن تحریم‌ها به هر شکل آن، دوم این است که دشمن تضمین دهد که به تعهد خود پایبند باشد و سومین نکته این است که که راستی‌آزمایی انجام شود بنابراین این شروط، عقلایی و قابل درک برای دولت و ملت و مذاکره کنندگان است.

وی با بیان این که مذاکرات دولت به نکات خوب و مثبتی رسیده است افزود: ما با دشمن فریبکار و بدعهدی روبرو هستیم و با وجود این که برخی خواسته‌های ما را پذیرفته‌اند اما همچنان اصرار بر تداوم تحریم‌ها دارند.

انبارلویی با تاکید بر این که دشمن باید تمام تحریم های هسته ای را بردارد گفت: در گفت‌وگوها حدی از نرمش را هم قرار دادیم اما تا کنون نمی‌بینیم که آمریکا و سه کشور اروپایی به خواسته های به حق ملت ایران تمکین کرده باشند. هرچند اگر چنین چیزی هم رخ ندهد، هیچ اتفاق تازه ای نمی‌افتد چرا که در طی ۲۰ سال گذشته اگر قرار بود اتفاقی بیفتد تا کنون صورت گرفته بود. 

این فعال سیاسی افزود: در حال حاضر شاهد یک مناقشه جدی در اروپا هستیم و آن هم درگیری ناتو با روسیه است که استراتژیست‌های جهان تغییر جغرافیایی سیاسی و  نظامی جهان را پیش بینی می کنند و حتی برخی بدبینانه پیش بینی یک برخورد هسته ای را کرده‌اند بنابراین در این تغییر فضا ممکن است دشمن عقب نشینی‌هایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت هوشمندانه و دقیق در وین عمل می کند و این انفعالی که در آمریکا و سه کشور اروپایی است به خوبی در این مذاکرات مشهود است.

انبارلویی با بیان اینکه امیدواریم به توافق برسیم گفت: اگر هم به توافق نرسیم هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد چرا که با هوشمندی که دولت جدید برای گسترش با جهان دارد دریچه‌های جدیدی برای رفع و خنثی کردن تحریم‌ها پیدا شده است که ما به راحتی نفت می فروشیم و پول های آن هم به داخل آورده می شود.

این عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: در مذاکرات این طرف غربی است که باید تکلیف خودش را با ما روشن کند چرا که تکلیف ما با خودمان و جهان روشن است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد