hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دوست نداشتم در استقلال بمانم

دوست نداشتم در استقلال بمانم

خبرورزشی نوشت: سرور جپاروف هافبک ازبکستانی سابق استقلال معتقد است این تیم می‌تواند امسال قهرمان لیگ شود.

در همه این سال‌ها یکی از انتقادهایی که فوتبال ایران و باشگاه‌هایی مختلف وارد می‌شد و هنوز هم می‌شود، مربوط به بازیکنان خارجی بود که به فوتبال ایران می‌آیند. در سال‌های اخیر به وضوح دیدیم بازیکنان خارجی که به فوتبال ما آمدند، کیفیت آنچنانی نداشتند و حتی بعضی از آن‌ها از بازیکنان ایرانی ضعیف تر بودند. با این حال بودند بازیکنان باکیفیت خارجی که در به فوتبال ایران آمدند و درخشیدند. سرور جپاروف هافبک ازبکستانی که سابقه انتخاب به عنوان مرد سال آسیا را هم در کارنامه دارد، یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که وارد فوتبال ایران شد. جپاروف در هر دو تیم استقلال و سپاهان سابقه بازی کردن دارد نزد هواداران این دو تیم هم بسیار محبوب است. به بهانه پیوستن دو بازیکن ازبکستانی به فوتبال ایران، بد ندیدیم به سراغ جپاروف برویم و گپ و گفتی با او انجام دهیم. گفتوگویی اختصاصی خبرورزشی را با هافبک ازبکستانی سابق استقلال در ادامه می‌خوانید.

این روزها مشغول چه کاری هستی؟

خب مدتی است که من وارد عرصه مربیگری شدم و در حال حاضر هم در تیم لوکوموتیو تاشکند در کشورم فعالیت دارم. می‌خواهم به کارم در مربیگری ادامه بدهم و به موفقیت برسم. می‌دانم مربیگری با دوران بازی کاملا فرق می‌کند و برای تبدیل شدن به یک مربی خوب و حرفه ای باید خیلی چیزها یاد بگیرم و سخت تلاش کنم.

بازی‌های لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

بله همیشه بازی‌ها را می‌بینم و لذت می‌برم. ایران لیگ قدرتمندی دارد و بازیکنان با کیفیتی در ایران بازی می‌کنند. فکر می‌کنم رقابت جذابی بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در جریان است، هر چند به نظرم با توجه به وضعیت موجود، شانس استقلال و پرسپولیس برای قهرمان شدن بیشتر از سایر تیم‌هاست.

تیم سابقت استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ ایران است. نظرت در مورد این تیم استقلال چیست؟

خب من می‌دانم که فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی در استقلال بوده و امسال هم در مربیگری نتایج بسیار خوبی به همراه استقلال کسب کرده است. اینکه استقلال در این فصل بهترین خط دفاعی و خط حمله را دارد و همچنین تا به حال باختی را متحمل نشده، نشان می‌دهد بازیکنان استقلال به هماهنگی و درک خوبی از هم رسیده‌اند و این موضوع کاملا مشخص است. استقلال در هر پست بازیکنان بسیار خوبی دارد و دست کادر فنی این تیم برای انتخاب تاکتیک‌های مختلف باز است.

استقلال 9 سال است که نتوانسته قهرمان لیگ شود، به نظرت در این فصل این اتفاق می‌افتد؟

کار سخت است ولی این تیم استقلال پتانسیل قهرمانی در این فصل را دارد. در واقع من فکر می‌کنم امسال بهترین فرصت برای قهرمان شدن استقلال است و این تیم شانس بسیار خوبی برای کسب جام قهرمانی خواهد داشت.

از بازیکنان ازبکستانی که به تازگی وارد لیگ ایران شدند چقدر شناخت داری؟

من کاملا آمانوف و تمیروف را می‌شناسم چون سال‌ها در لیگ ازبکستان بازی کردند و در تیم ملی هم حضور دارند. هر دو بازیکن، فوتبالیست‌های فوق العاده ای هستند و می‌توانند در فوتبال ایران موفق شوند. آمانوف تکنیکی و شوت زن است و تمیروف هم شم گلزنی بالایی دارد و بسیار با استعداد است. به نظرم  هر دو بازیکن ازبکستانی که به تازگی به فوتبال ایران آمدند، می‌توانند به ستاره‌های لیگ ایران تبدیل شوند و من برای هر دو آرزوی موفقیت در چالش جدید زندگی فوتبالی شان دارم.

با اینکه سال‌های زیادی در استقلال بازی نکردی ولی هنوز هم هواداران این تیم به تو علاقه دارند. با استقلالی‌ها در ارتباط هستی؟

خب این علاقه دوطرفه است. خیلی‌ها هنوز به من پیغام می‌دهند و محبت می‌کنند. برای استقلال و هوادارانش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این تیم امسال بتواند بعد از سال‌ها  قهرمان شود.

وقتی از استقلال جدا شدی، حرف و حدیث‌های زیادی در مورد نحوه جدایی تو از استقلال مطرح شد. تقریبا همه در استقلال دوست داشتند تو در این تیم بمانی. واقعا چه کسانی مقصر جدایی تو از استقلال بود؟

کسی مقصر جدایی من از استقلال نبود. من خودم دوست نداشتم به کارم در استقلال ادامه دهم و در این تیم بمانم. واقعیت این است که می‌خواستم به کشورم برگردم و نزدیک خانواده ام باشم. این یک تصمیم کاملا شخصی بود و بعد از مشورت با خانواده ام آن را گرفتم.

تیم ملی ایران هم با اقتدار توانست راهی جام جهانی شود، در این خصوص چه نظری داری؟

خب ایران فوتبال با ثباتی دارد و به لحاظ بازیکن هم در سطح بالایی قرار دارد. پتانسیل فوتبال ایران بالاست و تیم ملی شما یکی از بهترین‌ها در سطح آسیاست. خوشحالم که ایران را در جام جهانی می‌بینم و امیدوارم در بازی‌های جام جهانی نتایج خوبی بگیرد و موفق باشد. ایران هواداران زیادی دارد که عاشق فوتبال هستند و به بازیکنانشان انرژی و انگیزه زیادی می‌دهند. به نظرم مردم ایران شایسته این هستند که تیم ملی شان در جام جهانی حاضر باشد.

حرف پایانی.

ممنون از تماس شما. می‌خواهم از همه هواداران فوتبال در ایران تشکر کنم که وقتی در کشور شما بازی می‌کردم و همینطور حالا، احترام زیادی برای من قائل بودند و من از لطف آن‌ها سپاسگزارم. بهترین آرزوها را برای مردم ایران دارم و امیدوارم همیشه موفق باشند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد