hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > اقامت نوروزی ارزان در شهر‌های توریستی چقدر هزینه دارد؟‌

اقامت نوروزی ارزان در شهر‌های توریستی چقدر هزینه دارد؟‌

قیمت هتل در تعطیلات نوروز بدون سروصدا گران شده است. مثلا در اصفهان و یکی از هتل‌های یک‌ستاره این شهر رقم دریافتی بابت اتاق‌های یک‌نفره درحالی حدود ۶۰۰ هزار تومان نوشته شده است که این عدد نسبت به امروز هفتم اسفند رشد دو برابری خواهد داشت. هزینه‌های هتل در تعطیلات نوروز و سایر شهر‌های توریستی ایران می‌توانند ترسناک باشد و مثلا در جزیره کیش به شبی ۱۱ میلیون تومان برای اتاق‌های یک‌نفره برسد. همین رقم‌های سرسام‌آور باعث استقبال مسافران از مسافرخانه‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی و ... شده است.

به گزارش فرارو، بررسی‌ها نشان می‌دهند در اصفهان، شیراز، یزد و مشهد با بودجه ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان امکان اقامت و رزرو مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی برای تعطیلات نوروز وجود دارد.

اقامت ارزان در اصفهان

هزینه یک شب اقامت در هتل ویانا که  یک‌ستاره محسوب می‌شود، در عید دست‌کم شبی ۵۷۰ هزار تومان است. رقمی که نسبت به روز‌های ابتدایی اسفند ۳۰۰ هزار تومان بیشتر است، اما اگر بخواهید در اصفهان با قیمت‌های کمتر اقامت داشته باشید، آنوقت باید سراغ گزینه‌هایی مثل بومگردی، اقامتگاه سنتی و .. بروید. مثلا هزینه یک شب خوابیدن در یکی از اقامتگاه‌های بومگردی این شهر شبی ۲۳۰ هزار تومان است و با ۲۵۰ هزار تومان می‌توانید در یک اقامتگاه سنتی دیگر اتاق‌های یک‌تخته را رزرو کنید.

امکانات این اتاق‌ها در حد یخچال و چیلر است، اما اگر در همین اقامتگاه‌ها دست روی اتاق‌هایی بگذارید که تلویزیون و سرویس‌بهداشتی اختصاصی دارند، خرجتان تا نزدیک ۳۸۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در مهمان‌سرای این شهر می‌شود با ۳۰۰ هزار تومان اتاق‌های دونفره و سه‌نفره که امکاناتی مثل یخچال، تلویزیون و سیستم گرمایشی دارند را برای تعطیلات عید رزرو کنید.

کمترین هزینه‌های اقامت نوروزی در اصفهان

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

اقامتگاه‌ بومگردی

یخچال و چیلر

۲۳۰ هزار تومان

اقامتگاه سنتی

یخچال و چیلر

۲۵۰ هزار تومان

اقامتگاه‌ بومگردی

یخچال، چیلر، تلویزیون و سرویس‌بهداشتی

 ۳۸۰ هزار تومان

مهمان‌سرا

یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی

۳۰۰ هزار تومان

اقامت ارزان در مشهد

هزینه اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره مشهد برای عید از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود، اما با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان می‌شود گزینه‌های اقتصادی این شهر را تجربه کرد. تنوع اقامتگاه در مشهد نسبت به شهر‌هایی شمال، جنوب و اصفهان کمتر است و هتل‌آپارتمان‌ها از معدود گزینه‌هایی در این شهر محسوب می‌شوند که از نظر صرفه اقتصادی جایگزین هتل هستند. مثلا اقامت در هتل آپارتمان‌های این شهر و سوییت‌های یک تخته آن‌ها با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان ممکن است. هتل آپارتمان یک ستاره در این شهر برای تاریخ روز اول فروردین هزینه سوییت یک‌نفره خود را ۵۰ هزار تومان اعلام کرده که البته خبری از تخت‌خواب و صبحانه نیست.

با ۲۰۰ هزار تومان می‌شود سوییت‌های یک‌نفره را در دیگر هتل‌آپارتمان‌های این شهر پیدا کرد. طبق عکس‌های هتل، تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال امکاناتی است که در این سوییت‌ها دیده می‌شوند و اگر بخواهید سوییت‌های سه نفره را انتخاب کنید، هزینه هر شب به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد. اگر بودجه را به ۳۰۰ هزار تومان افزایش بدهید، سوییت‌هایی را می‌توانید انتخاب کنید که آپشن اینترنت در اتاق به آن‌ها اضافه می‌شود.

کمترین هزینه‌های اقامت نوروزی در مشهد

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

هتل‌آپارتمان

بدون تخت‌خواب و صبحانه

۵۰ هزار تومان

هتل‌آپارتمان (یک‌نفره)

‌تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال

۲۰۰ هزار تومان

هتل‌آپارتمان (سه نفره)

‌تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال

۲۵۰ هزار تومان

هتل‌آپارتمان (سه نفره)

‌تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال

۳۰۰ هزار تومان

اقامت ارزان در شیراز

هتل‌های پنج‌ستاره شیراز در عید برای اتاق‌های دو نفره خود نزدیک به دو میلیون تومان دریافت می‌کنند. این رقم دریافتی هتل چمران و هما برای روز‌های اول فروردین است، ولی در اقامتگاه‌های سنتی این شهر همین اتاق‌ها را با حدود ۳۰۰ هزار تومان می‌توانید رزرو کنید. در یکی از اقامتگاه‌های سنتی شیراز هزینه اتاق دوتخته بدون صبحانه، ۳۳۵ هزار تومان اعلام شده که علاوه بر تلویزیون و یخچال، اینترنت در اتاق جزو امکانات آن محسوب می‌شود. با ۲۵۰ هزار تومان اتاق‌های دونفره در اقامتگاه‌های بومگردی قابل رزرو شدن هستند. صبحانه هم جزو امکانات آن نوشته شده، اما سرویس بهداشتی و حمام در این اقامتگاه‌ها مشترک است. نکته جالب درباره یکی از این اقامتگاه‌ها این است که هزینه رزرو اتاقی که به‌حوض مرکزی حیاط نزدیک‌تر محسوب می‌شود، ۸۰ هزار تومان بیشتر خواهد بود. در مهمانسرا‌های شیراز اتاق‌های دونفره را می‌شود با ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان پیدا کرد و این رقم برای اتاق‌های یک نفره به ۲۳۰ هزار تومان می‌رسد و برای اتاق‌های سه‌نفره تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. تلویزیون و اینترنت نامحدود در اتاق چیزی است که به‌عنوان امکانات این مهمان‌سرا نوشته شده است.

کمترین هزینه‌های اقامت نوروزی در شیراز

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

اقامتگاه‌ سنتی (دو نفره)

تلویزیون و یخچال، اینترنت در اتاق

۳۳۵ هزار تومان

اقامتگاه‌ بومگردی (دو نفره)

صبحانه، سرویس بهداشتی و حمام مشترک

۲۵۰ هزار تومان

مهمانسرا‌

تلویزیون و اینترنت نامحدود

۲۰۰ هزار تومان

اقامت ارزان در یزد

هزینه اقامت در یزد برای تعطیلات عید در کمترین حالت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. این رقم را اقامتگاه‌های سنتی، بومگردی و خانه مسافر برای اتاق‌های یک‌نفره در نظر گرفته‌اند. در تعطیلات نوروز مسافرانی که راهی شیراز می‌شوند در برخی از اقامتگاه‌های بومگردی این رقم را برای اتاق‌های یک‌نفره با امکاناتی مثل مبلمان، سرویس بهداشتی و یخچال پرداخت می‌کنند و این هزینه مثلا برای اتاق‌های سه‌نفره به ۳۵۰ هزار تومان می‌رسد. در اقامتگاه‌های سنتی هزینه اتاق‌های یک‌نفره دست‌کم ۲۷۰ هزار تومان است و این رقم برای اتاق‌های دونفره به ۳۳۵ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. اینترنت در اتاق را باید علاوه بر تلویزیون، یبخچال و مبلمان جزو امکانات این اتاق محسوب کنیم. خانه مسافر را می‌توانیم یکی دیگر از گزینه‌های ارزان‌قیمت برای سفر به یزد در ایام عید بدانیم. سوییت‌های سه‌نفره در یکی از خانه مسافر‌های یزد ۲۵۰ هزار تومان و سوییت دونفره ۱۸۰ هزار تومان هزینه دارند و تلویزیون، مبلمان و یخچال امکاناتی هستند که برای این سوییت‌ها درنظر گرفته شده‌اند.


کمترین هزینه‌های اقامت نوروزی در شیراز

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

اقامتگاه‌ بومگردی (یک‌نفره)

مبلمان، سرویس بهداشتی و یخچال

۲۰۰ هزار تومان

اقامتگاه‌ سنتی

اینترنت در اتاق، سرویس بهداشتی و یخچال

۲۷۰ هزار تومان

خانه مسافر‌ (یک‌نفره)

تلویزیون، مبلمان و یخچال

۱۸۰ هزار تومان

اقامت ارزان در کیش و قشم

هزینه یک شب اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره کیش می‌تواند از ۱۰ میلیون تومان فراتر برود. رقمی که هتل ترنج کیش دریافت می‌کند، از شبی ۱۱ میلیون تومان برای هر نفر آغاز می‌شود و گذراندن شب‌های سال جدید در سایر هتل‌های چهار ستاره و سه‌ستاره این جزیره حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. با این حال آپارتمان‌ها و سوییت‌های این جزیره را در ایام عید با کمتر از یک میلیون تومان می‌توانید اجاره کنید. گزینه‌هایی که خلاصه امکانات آن‌ها را باید تلویزیون و مبلمان و یخچال‌های هتلی معرفی کنیم که رقم دریافتی برای این سوییت در شب اول سال جدید ۶۸۰ هزار تومان است. همچنین کمترین هزینه برای اقامت در هتل‌های قشم طی تعطیلات نوروز ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تومان است. این رقم را بابت اتاق‌های هتل‌های سه‌ستاره‌ای مثل مارینا و بهشت از شما می‌گیرند، اما اگر سراغ هتل آپارتمان‌های این جزیره بروید، اتاق‌هایی با هزینه ۳۵۰ هزار تومانی درانتظارتان است. تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت نامحدود در اتاق و .. بخشی از امکانات این اتاق‌ها نوشته شده است.

کمترین هزینه‌های اقامت نوروزی در کیش و قشم

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

سوییت (کیش)

تلویزیون و مبلمان و یخچال‌ هتلی

۶۸۰ هزار تومان

هتل‌آپارتمان (قشم)

تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت نامحدود در اتاق

۳۵۰ هزار تومان

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد