hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > طراحی بازی‌های شناختی با قابلیت ارزیابی و سنجش تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان

طراحی بازی‌های شناختی با قابلیت ارزیابی و سنجش تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان

مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از کاربرد بازی‌های شناختی این شرکت به صورت مسابقاتی در مدارس جهت ارزیابی و سنجش پارامترهای توجه، تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: حوزه فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های علوم شناختی، روان‌شناسی، تحلیل داده‌ها، هوش‌مصنوعی و بازی‌سازی است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، دکتر هادی مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: بازی‌های شناختی شرکت در قالب بسته‌هایی در بستر وب و به‌منظور ارزیابی و ارتقای عملکردهای شناختی برای مشتریان ارائه می‌شود.

وی افزود: این بازی‌ها به‌صورت مسابقاتی در مدارس جهت ارزیابی و سنجش پارامترهای توجه، تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این بازی‌ها برای کودکانی که دارای اختلال‌هایی مانند اختلال یادگیری یا بیش‌فعالی و کمبود توجه بوده‌اند در قالب پکیج‌هایی برای ارتقای عملکردهای شناختی آن‌ها ارائه شده و در کلینیک‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در توضیح مزایای رقابتی شرکت اظهار کرد: بازی‌های شناختی که توانایی ارزیابی را داشته باشند، عمدتاً تولید خارج بوده و با حداقل هزینه هم گران هستند، محصول این شرکت نسبت به محصولات مشابه هزینه کمتری دارد.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: همچنین محصول‌های خارجی وضعیت کاربران را با جامعه‌های نرمال شده در خارج از کشور مقایسه می‌کنند که ممکن است تفاوت‌هایی با جامعه ایرانی داشته باشند، اما محصولات شرکت ما وضعیت شناختی افراد را بر اساس افراد در جامعه ایرانی سنجش می‌کنند که این خود می‌تواند مزیت رقابتی ما نسبت به محصولات مشابه شناختی خارجی باشد.

وی در ادامه افزود: در کلینیک‌ها برای ارتقای علمکردهای شناختی مراجعین از محصولات مشابه خارجی استفاده می‌شود که علاوه‌بر هزینه‌های بسیار بالا، صرفاً فقط برای مراجعین حضوری کلینیک قابل استفاده است. اما محصول شرکت ما، علاوه‌بر هزینه بسیار کمتر نسبت به رقبای خارجی خود، گرافیک جذاب‌تری داشته و مراجعین می‌توانند هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین از خدمات این محصول بهره ببرند.

مدیرعامل این شرکت فناور خاطرنشان کرد: آنلاین بودن مزیتی است که امکان استفاده از محصول را در همه زمان‌ها برای مراجعین فراهم می‌کند و درمانگران نیز به‌صورت آنلاین می‌توانند فعالیت‌های انجام شده مراجعین را مشاهده کنند و این امکان استفاده روزانه توان ارتقای مراجعین را افزایش می‌دهد که در محصول‌هایی که تنها به‌صورت حضوری و فیزیکی قابل استفاده هستند، به هیچ عنوان مشاهده نمی‌شود.

دکتر مرادی با اشاره به این‌که در سال‌های ابتدایی بیشتر موارد تحقیقاتی پروژه‌ها بررسی و اصلاح شد، گفت: محصولات شرکت ما به‌تازگی به بازار مدارس و کلینیک‌ها وارد شده است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده تا ۱۸ ماه آینده می‌توان به ۱۰ درصد بازار قابل دستیابی، دسترسی پیدا کرد.

وی با تأکید بر این نکته که بازی‌های شناختی این شرکت در حوزه توجه، تمرکز و حافظه بر مبنای تست‌های استاندارد جهانی طراحی شده‌ و فرافرهنگی است، خاطرنشان کرد: این محصولات قابلیت استفاده در بازارهای کشورهای فارسی‌زبان و خاورمیانه را به‌صورت عمده دارد و این محصول توانایی استفاده در سیستم‌های آموزشی مدارس خارج از کشور را نیز داراست.

مدیرعامل این شرکت فناور با یادآوری این نکته که شرکت‌های حوزه فناوری‌های همگرا به تخصص‌های مختلف نیاز دارند، گفت: دسترسی به افراد مناسب و کارآمد برای شرکت‌های این حوزه مشکل است. همچنین تعاملات میان این افراد با یکدیگر گاهی به دلیل این‌که از حوزه‌های مختلف وارد می‌شوند، به چالش می‌رسد. به همین علت بهبود مهارت‌های نرم و ایجاد امکان همکاری بسیار مهم است.

مرادی در توضیح چالش‌های کسب وکاری که این شرکت با آن‌ها مواجه شده است، گفت: تعامل با حوزه‌هایی با تخصص‌های متفاوت و عدم توانایی درک یکدیگر و ورود به بازارهای ناشناخته از جمله چالش‌های کسب وکاری شرکت ما بود. این شرکت برای حل این چالش‌ها از روش‌هایی مانند آشنا شدن با حوزه‌های جدید، استفاده از افراد آشنا به آن حوزه در تیم، تعامل جدی با مشتریان در بازارهای جدید، سعی در ایجاد درک متقابل و گاهی جایگزینی افراد بهره برده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد