hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دستگاه دیپلماسی در بحران اوکراین هوشمندانه عمل کرد

دستگاه دیپلماسی در بحران اوکراین هوشمندانه عمل کرد

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایرنا با اشاره به اتفاقات اخیر در اوکراین گفت: اتفاقات و حوادث امنیتی مختلفی در منطقه اتفاق افتاده و می‌افتد اما آنچه که مهم است این است که ما بتوانیم از این اتفاقات به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس افزود: این اتفاقات و حوادث امنیتی هم تهدید هستند و هم فرصت، اما تهدید یا فرصت بودن آنها به نحوه مواجهه دستگاه دیپلماسی با این وقایع بستگی دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه ایران نمی‌تواند نسبت به حوادث و اتفاقات منطقه و جهان بی‌تفاوت باشد و موضعی اتخاذ نکند اظهار داشت: به عنوان مثال در زمان اشغال عراق و افغانستان موضع ایران این بود که آمریکایی‌ها نباید در منطقه حضور داشته باشند لذا حضور نظامیان آمریکایی را یک تهدید قلمداد می‌کردیم.

جوکار خاطرنشان کرد: در مورد بحران اوکراین هم به عنوان یک مسئله در منطقه شرق، ایران رویکرد فعالی به نفع منافع ملی و مصالح کشور دارد.

وی افزود: در شروع این بحران اوکراین موضوع گیری دستگاه دیپلماسی فعالانه و هوشمندانه بود.

رئیس کمیسیون شوراها تاکید کرد: مجلس هیچ گاه از جنگ حمایت نمی‌کند،جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد صلح، برادری و دوستی در جهان و خواستار پایان درگیری‌ها است. در بحران اوکراین باید بتوانیم به نفع منافع و مصالح ملی عمل کنیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد