hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آثار دیده‌نشده خالق «ارباب حلقه‌ها»، منتشر شد

آثار دیده‌نشده خالق «ارباب حلقه‌ها»، منتشر شد

ایسنا نوشت: شرکت دارایی‌های تالکین، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای دیده‌نشده‌ خالق «ارباب حلقه‌ها» را برای نخستین‌بار منتشر کرد.

به گزارش گاردین، عکس‌ها و نقاشی‌های دیده‌نشده جی‌آرآر تالکین، نویسنده مجموعه‌ کتاب‌های تخیلی «ارباب حلقه‌ها» برای نخستین‌بار به همراه تعدادی از دست‌نوشته‌ها و نامه‌های این نویسنده توسط شرکت دارایی‌های تالکین منتشر شدند.

وب‌سایت این شرکت، مجموعه جدیدی از آثار تالکین از جمله خوشنویسی‌های او را به نمایش گذاشته است.

فایل‌های صوتی و ویدئوهایی از تالکین که در سال ۱۹۷۳ درگذشت و پسرش کریستوفر که در سال ۲۰۲۰ درگذشت، از جمله مواردی هستند که به تازگی منتشر شده‌اند.

این فایل‌ها در ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) منتشر شدند. این تاریخ با ۲۶ فوریه ۳۰۱۹، یعنی تاریخی که در «عصر سوم»، یاران حلقه از یکدیگر جدا شدند و فرودو و سم به تنهایی راهی سفر دهشناک به سوی موردور شدند، مصادف است.

جان رونالد روئل تالکین، استاد دانشگاه آکسفورد بود و در اوقات فراغت داستان‌نویسی و نقاشی می‌کرد و شعر می‌گفت و حتی الفبا و زبان‌های جدیدی اختراع می‌کرد.

داستان‌های «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» که از مشهورترین آثار این نویسنده به شمار می‌روند، در سرزمین خیالی به نام سرزمین میانه به وقوع می‌پیوندند. «ارباب حلقه‌ها» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ به شمار می‌رود که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده و به ده‌ها زبان ترجمه شده است.

با اقتباس از این کتاب سه‌گانه مشهوری به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شده است.

البته مجموعه جدیدی از «ارباب حلقه‌ها» توسط آمازون با هزینه حدودی بیش از یک میلیارد دلار ساخته شده است که از ماه سپتامبر پخش خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد