hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افزایش سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته

افزایش سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته افزایش قابل‌توجهی نسبت به هفته قبل از آن داشت و ترددهای بین‌استانی در حال اوج گیری و رکوردشکنی در آستانه سال نو است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، در شرایطی که در هفته‌های گذشته هر روز شاهد بیشتر شدن تعداد شهرهای قرمز کرونایی و جولان ویروس امیکرون در کشور بودیم، سفرهای جاده‌ای مردم در هفته‌ای که گذشت تغییر محسوسی را نسبت به هفته‌ قبل از آن تجربه کرد.


بر اساس تازه‌ترین  آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۹ بهمن ماه تا پنجم اسفند ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش شش درصدی و نسبت به هفته مشابه سال گذشته رشد  ۱۲درصدی داشت.


همچنین در این بازه زمانی بیش از ۹ میلیون و ۵۷۴ هزار وسیله نقلیه تردد کردند که آمارها نسبت به هفته قبل از این بررسی نیز با افزایش قابل توجهی همراه بود و مانند هفته‌های گذشته خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز با سهمی ۲۵ درصدی در صدر قرار دارند.  

البته تردد ورود و خروج و سفرهای جاده‌ای مردم در استان‌های خوزستان با ۴۵ درصد، گیلان با ۴۲ درصد، مازندران با ۳۵ درصد و اردبیل با ۳۳ درصد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.


همین آمار در استان های کردستان منفی هفت درصد، زنجان منفی شش درصد و سیستان و بلوچستان منفی چهار درصد نسبت به سال گذشته افت داشت و بیشترین کاهش را در قیاس با سال ۱۳۹۹ تجربه کرد.

اما سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۲۹ بهمن ماه تا پنجم اسفند ماه در اردبیل، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گیلان به ترتیب با ۲۲ درصد، ۱۵ درصد، ۱۴ درصد و ۱۳ درصد رشد، بیشترین افزایش سفرهای استانی یا همان ترددهای بین‌ استانی را تجربه کردند و استان‌های هرمزگان و فارس تنها با یک درصد کاهش آمار کمتری از سفرهای جاده‌ای برای خود به ثبت رسانده‌اند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد