hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا دریافت مالیات برارزش افزوده در رستوران‌ها قانونی است؟

آیا دریافت مالیات برارزش افزوده در رستوران‌ها قانونی است؟

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران می‌گوید دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در رستوران‌ها اقدام قانونی است، ولی با آن موافق نیستیم چون مردم نباید برای قوت غالب مالیات پرداخت کنند.

سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده که در رستوران‌ها از مشتری دریافت می‌شود اقدامی قانونی است یا خیر؟ گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط رستوران‌هایی که جواز کسب دارند، چلوکبابی‌ها و همچنین فست‌فودهای زنجیره‌ای اقدامی قانونی است.

وی ادامه داد: آن دسته از رستوران‌هایی که مالیات دریافت می‌کنند باید گواهی مالیات بر ارزش افزوده ارائه کنند. رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها این گواهی را دارند و به مردم ارائه می‌کنند. ولی متاسفانه برخی از سفره‌خانه ها و فست فودی‌ها اقدام به این کار نمی کنند.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران اضافه کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قانون مصوب شده است و تعیین دریافت یا عدم دریافت آن دست صنف رستوران داران نیست. ما نیز با آن موافق نیستیم و معتقدیم  نباید بر روی قوت غالب مردم مالیات تعیین شود. ولی قانون معتقد است چون  مواد غذایی طبخ و فرآوری می شوند، باید دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه برای مثال از نوشابه سه بار مالیات برارزش افزوده دریافت می شود، گفت: وقتی شرکت تولید کننده، مواد اولیه تولید نوشابه را وارد می‌کند مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کند. وقتی آن شرکت نوشابه را به رستوران‌ها می‌فروشد این مالیات را دریافت می‌کند. رستوران ها نیز به هنگام فروش آن این مالیات را اعمال می‌کنند. یعنی از نوشابه ۳ بار این مالیات دریافت می‌شود که عملا کار اشتباهی است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد