hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برخی کالاها از تولید تا مصرف ۱۶۰ درصد افزایش قیمت دارند

برخی کالاها از تولید تا مصرف ۱۶۰ درصد افزایش قیمت دارند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه برخی کالاها از مرحله تولید تا مصرف ۱۶۰ درصد افزایش قیمت دارند، گفت: اختلاف قیمت تولید و مصرف نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد.

عباس تابش صبح امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قیمت‌ها باید مدیریت و آنالیز و از اجحاف در حق مصرف‌کننده جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: تنظیم بازار از ثبات متغیرهای کلان اقتصادی و سپس فراوانی کالا می‌گذرد، برخی مواقع همه متغیرهای اقتصادی در اختیار سردمداران و مدیران کشور نیست و تحریم بر آن‌ها تاثیر گذار است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: امروز به‌منظور اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" به استان بوشهرسفر کرده ایم؛ این طرح در اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

تابش افزود: در این طرح به دنبال شفاف‌سازی هستیم تا مشخص شود فرایند افزایش قیمت از تولیدکنندگان به شرکت پخش و سپس از خرده‌فروش و به مصرف‌کننده بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: برخی کالاها از مرحله تولید تا مصرف ۱۶۰ درصد افزایش قیمت دارند، برای مثال یک فیلتر روغن ۱۸۰۰۰ تومان به شرکت پخش تحویل داده می‌شود و ۴۸ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور خاطر نشان کرد: در طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" بهای کالا، هزینه‌های تولید و قیمتی که باید به دست مصرف‌کننده برسد مشخص خواهد شد.

تابش تاکید کرد: چهار گروه تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و واسطه و فروشنده خرد با طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" مخالف هستند، زیرا پول زیادی به جیب آن‌ها گروه می‌رود.

وی با تاکید براینکه وظیفه داریم در اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" محکم پای کار باشیم، گفت: تولید و پخش را مکلف کردیم که این طرح را اجرا کنند و نیاز است که به صورت شبانه‌روزی نظارت‌ انجام بگیرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با تاکید براینکه در اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" انتظار داریم که بسیج نیز همراه شود، ادامه داد: بین قیمت تولید و مصرف نباید اختلاف بیش از ۳۰ درصدی وجود داشته باشد، در این میان مردم نیز باید اگر اختلافی دیدند گزارش دهند و مطالبه گری کنند.

تابش با بیان اینکه مردم ناظر ما هستند، خاطرنشان کرد: روی کالا باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده مشخص شود و درصدی که لازم است رعایت شود. مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد