hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استمرار حضور مسئولان در استان‎‌ها برای رصد و رفع مشکلات مردم

استمرار حضور مسئولان در استان‎‌ها برای رصد و رفع مشکلات مردم

مسوولان در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۰ همچنان تلاش دارند با سرکشی به نقاط مختلف کشور از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفته و تصمیم‌های لازم را برای رفع مسائل اتخاذ کنند زیرا معتقدند حضور میدانی پیشبرد امور را سرعت می‌بخشد.

هر چند آمارگیری و کسب اطلاع از مسوولان در استان‌ها هم راهکار دیگری برای رتق و فتق امور است اما این شیوه را مسوولان دولت سیزدهم بر نمی تابند و باور دارند ارتباط چهره به چهره و تعامل با مردم بهتر می تواند اهداف ترسیم شده را محقق سازد.

پیرو این تفکر و رویه که از همان روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم در پیش گرفته شد مسوولان طی هفته منتهی به ششم اسفندماه هم عزم خود را جزم کرده و با سفر به استان هایی از جمله سیستان و بلوچستان، کیش، بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، البرز، فارس، قم، کردستان، کرمان، سمنان، زنجان و اصفهان ضمن بازدید از بخش های مختلف و شرکت در نشست های تخصصی، تلاش کردند تا باری از دوش مردم و مسوولان این استان ها بردارند و اطمینان خاطر دادند که به قول‌ها و وعده‌های داده شده در این سفر در آینده نزدیک عمل کنند و همین موضوع نیز مایه دلگرمی مردم شد.

در گزارش امروز به جزئیات سفر و برنامه های مسوولان اشاره می شود:

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی هسته‌ای در مراسمی در مسجد صاحب الزمان (عج) اصفهان سخنان مهمی بیان کرد که در ادامه بخشی از آن آورده می شود:

-  مسیر نجات کشور مسیر ولایت است و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص انرژی هسته‌ای اجرایی می‌شود.

- با وجود تولیدات بسیار، معادن و ذخایر و نفت ولی به دلیل غافل شدن از نقشه دشمن و مهار و کنترل نشدن طرح دشمن به بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد شد و این نشان می‌دهد برخی اقدامات ما سیاسی بوده است.

- غنی‌سازی با سقف حداکثری ۶۰ درصد برقرار است و همین امر منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها هم ۲۰ درصد و هم ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند.
- توانمندی‌های داخلی نشان داد برگشت‌پذیری امکان‌پذیر است و توانمندی‌ها در غنی‌سازی به‌گونه‌ای است که هر تصمیمی نظام بگیرد قابل‌اجرا است. قانون راهبردی مجلس ۱۰۰ درصد اجرا شد و در برخی بخش‌ها جلوتر هستیم و امیدواریم عامل خوبی برای لغو تحریم‌ها باشد و از سوی دیگر نیز مذاکرات در حال دنبال شدن است و امیدواریم با رفع تحریم‌ها به توافق خود پایدار دست‌یابیم.

- فعال‌سازی چرخه سوخت و گسترش معادن برای تولید کیک زرد در دستور کار است و ظرفیت ۱۴۰ تن امروزی باید ۱۰ برابر شود.



یکی دیگر از مهمترین برنامه‌ها، سفر سرلشکر محمدباقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به زاهدان برای شرکت در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۶ واحدی مهر ولایت نیروی زمینی ارتش سیستان و بلوچستان بود که به همت معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش و قرارگاه جنوب شرق این نیرو ساخته شده است.

بازدید از مناطق تحت مسوولیت مرزی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی در بخش شمالی استان سیستان و بلوچستان، برگزاری جلساتی با نیروهای مسلح این استان در راستای بررسی مسائل و مشکلات، شرکت در آیین بهره‌برداری از طرح‌ آبرسانی ارتش به ۱۸ روستای هیرمند سیستان و بلوچستان به طول ۹۰ کیلومتر با ۴۸ هزار متر مربع خاکبرداری و بازدید از دستاوردهای دفاعی در حوزه‌های زرهی، هوانیروز، جنگال و فناوری ارتباطات و اطلاعات و استقرار یگان‌های نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب شرق از دیگر برنامه های سرلشکر باقری در این سفر بود که وی را امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همراهی کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این سفر به نکات مهمی اشاره کرد از جمله اینکه ارتش در حوزه پیشبرد دکترین رزمی مطابق با نبردهای آینده پیشگام است، مرزهای جنوب شرق  نسبت به سال‍های گذشته خوب است و به لحاظ سطح امنیت نیز روز به روز بهتر می شود و هیچ مشکل اساسی در این رابطه وجود ندارد، برد تسلیحات بالگردهای هوانیروز متناسب با تسلیحات روز کشورهای پیشرفته شده است، مسوولان در مرکز به صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری موضوع حقابه هیرمند از کشور همسایه هستند و رفت و آمدهای مکرر در جریان است و به یاری خدا هر چه زودتر به نتیجه خواهد رسید، مساله تجارت مرزی در شمال سیستان و بلوچستان را به مسوولان کشوری تاکید خواهیم کرد و هر کاری از دست ما بربیاید انجام خواهیم داد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این سفر که سرلشکر باقری را همراهی کرد، گفت: نیروی زمینی ارتش برای اجرای ماموریت‌های محوله آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد.

وی اظهار داشت: تجهیزات و فناوری های ارائه شده در نیروی زمینی ارتش متناسب با نوع تهدیدات، بروز رسانی، ساخته، پرداخته و وارد چرخه دفاعی کشور شده است، بدین ترتیب توان دفاعی نیروی زمینی برای اجرای هر گونه ماموریت ابلاغی ارتقا یافته و این نیرو قادر است کار خود را در صحنه‌های عملیاتی به نحو مطلوبی انجام دهد.



از دیگر مسوولانی که هفته گذشته به روال مرسوم عازم سفرهای استانی شد، محسن رضایی میرقائد معاون اقتصادی رییس جمهور بود که به کیش سفر و در همایش نشست تخصصی تامین مالی طرح‌ها و پروژه های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی به عنوان یکی از ۲۳ نشست تخصصی سومین نمایشگاه پتروشیمی کشور موسوم به رویداد نمایشگاهی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش شرکت کرد.

وی در این سفر به موضوعات مهمی اشاره کرد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

- با توجه به چالش‌های اقتصادی طی چهار تا پنج سال ‌آینده، برای حفظ شرایط موجود باید تولید ناخالص داخلی از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار باشد که در صورت صنعت سازی می توانیم به این هدف دست یابیم.

- در مسیر توسعه، انقلاب اسلامی توانست به چند پرسش برزمین مانده شامل اینکه «چگونه حکومت و پیشرفت کنیم؟» پاسخ دهد که در ۱۵۰ سال گذشته بی جواب مانده بود.

- دولت سیزدهم با انجام تدابیر مختلف از جمله وارد کردن ارز مورد نیاز مرز تحریم ها را بدون اتکا به مذاکرات شکست.

- امروز برای شتاب دادن به پیشرفت کشور باید از کارهای پروژه ای حتی کسب کارآفرینی به سمت صنعت سازی پیش بریم که پتروشیمی از جمله چند صنعت آینده دار کشور است که از ابتدا تا انتهای آن باید بازآفرینی و ساماندهی شود.

- نیازمند تقویت تامین مالی،  فناوری ها و تجارت، بازاریابی و برندینگ هستیم که با کمک کارآفرینان و سرمایه گذاران پشتیبانی قوه مجریه تحقق یافتنی است و دولت در این راستا صنعت سازی را در اولویت اقتصادی خود قرار داده است.

مردم چند استان نیز طی هفته گذشته شاهد حضور وزرا برای بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات بودند که از جمله آنها می توان به سفر احمد وحیدی وزیر کشور به زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان و پیگیری حقابه ایران در رودخانه هیرمند اشاره کرد، تالاب یا دریاچه بین‌المللی که سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه‌های خزر و ارومیه و هفتمین تالاب بین‌ المللی جهان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در ایران است و از ۲ دهه پیش تاکنون بر اثر قطع جریان آب رودخانه هیرمند خشک و بستر آن به کانون ریزگردها تبدیل شده و تحقق نیافتن حق آبه ایران از رودخانه هیرمند و عمل نکردن کشور افغانستان به معاهده مربوطه و قهر طبیعت عامل بروز خشکسالی ۲۰ ساله در منطقه سیستان است. 

بازدید از اردوگاه اتباع خارجی نیاتک، مرز و مسیر رودخانه و تالاب بین‌المللی هامون، چاه نیمه چهارم، ورودی آب جریکه، چاه ژرف شماره سه، اردوگاه ادیمی و نشست هماهنگی با فرمانداران و شهرداران این استان از مهمترین برنامه‌های وزیر کشور در روز اول سفر به سیستان و بلوچستان بود.

وحیدی در دومین روز سفر خود نیز به میرجاوه، فرودگاه سراوان، بازارچه‌های مرزی کوهک، پیشین و ریمدان رفت و همچنین از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده پس از سیل در کنارک قرار گرفت.

برخی از مهمترین سخنان وزیر کشور در این سفر به شرح زیر است:

- دیپلماسی قوی در رابطه با مساله آب رودخانه هیرمند و حقابه ایران از این رودخانه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

- امنیت مرزها با حضور سلحشوران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی وضعیت خیلی خوبی دارد البته شرارت‌های مرزی همیشه بوده که تاثیر مهمی بر روی امنیت کلان منطقه نداشته است.

- روان‌سازی و بهبود شرایط بازارچه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان در دستور کار مسوولان استانی قرار می‌گیرد و ما برای راه‌اندازی بازارچه جدید آمادگی داریم اما راه‌اندازی بازارچه جدید منوط به آمادگی طرف مقابل پاکستانی است.



دکتر بهرام عین اللهی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر مسوولی است که در هفته گذشته به استان بوشهر سفر کرد و قول داد تا مشکلات این استان در حوزه سلامت و درمان از جمله کمبود تجهیزات پزشکی و تخت های بیمارستانی را با جدیت دنبال و رفع کند.

با توجه به گزارش‌هایی که مسئولان استان بوشهر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده بودند، وی از مشکلات و تنگناهای بهداشتی این استان ثروتمند اما محروم آگاه بود و هدف از این سفر را بازدید از زیرساخت های حوزه سلامت و بررسی مسایل و مشکلات بهداشتی و درمانی این استان و کمک به مسئولان آن برای برطرف کردن این مشکلات و کمبودها اعلام کرد.

عین اللهی در بازدید از بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تبدیل این بیمارستان به مرکز آموزشی درمانی صحبت و رضایت وی را گرفت؛ همچنین با بازدید از بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیروی هوایی قول همکاری این مرکز درمانی را نیز گرفت و قرار شد از امکانات موجود در این بیمارستان برای عموم مردم استفاده شود.

وی در ادامه سفر خود به دعوت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفر کرد و قرار دادن تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در اولویت دولت مهمترین دستاورد سفر وزیر به این شهرستان شد.

بازدید از آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان بوشهر بود و وی حمایت و پشتیبانی از دانشمندان جوانی که با کمترین امکانات کار می کنند را از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.


یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در هفته گذشته به تبریز سفر کرد و ضمن شرکت در آیین تاسیس اداره آموزش و پرورش بخش لیلان شهرستان ملکان واقع در ۱۶۳ کیلومتری جنوب‌غرب تبریز، حضور در اجلاس نماز دانش آموزی کشور، دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برگزاری نشست صمیمی با منتخبین تشکل های دانش آموزی، دیدار با پیشکسوتان، معلمان منتخب و نمایندگان دانشجومعلمان و افتتاح و خشت گذاری چند پروژه آموزشی-تربیتی در استان آذربایجان شرقی نوید بخش این خبر برای فرهنگیان بود که در تلاشیم که مشکلات معلمان را حل کنیم و با همراهی دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، به طور قطع مشکلات معلمان حل خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: ایرادات شورای نگهبان به طرح رتبه بندی معلمان در مجلس اصلاح و مجدد به شورای نگهبان ارسال شده است و این شورا هم در مهلت مقرر اصلاحات قانون را بررسی و اعلام نتیجه خواهد کرد.

نوری در ادامه طرح استخدام حدود ۳۴ هزار معلم در آموزش و پرورش را که مهلت شرکت در آن تا فردا تمدید شده است اقدامی مهم برای حل مشکل کمبود معلم در مناطق مختلف کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درسی همزمان با دهه فجر امسال، اعلام کرد: ۵۰ درصد این پروژه ها با مشارکت خیران و حلقه های میانی اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در پرداخت ها نمی توانیم از قانون سرپیچی کنیم، اظهار کرد: جامعه فرهنگیان باید هوشیارتر از همیشه عمل کند و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت و همه نارسایی ها را با سند و مدرک ارائه و از طریق قانون پیگیر شود تا به نتیجه مطلوب برسد.



حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دیگر مسوولی بود که طی هفته گذشته با سفر به استان خوزستان و حضور در تعدادی از مردم کلانشهر اهواز در مسجد جوادالائمه پادادشهر بر رسیدگی به مشکلات و تسریع در رسیدگی خواسته های مردم تاکید کرد و گفت: دولت تلاش دارد تا با جدیت به مشکلات مردم به خصوص در حوزه معیشت رسیدگی کند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت این استان به واسطه مردم آن و اتحاد در بین اقوام مختلف رقم زده شده است گفت: امیدواریم با همت و تلاش مردم بتوانیم در ایجاد زیرساخت های بهتر برای این استان گام های اساسی برداریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه آمریکا با خروج از منطقه در تلاش است که اسرائیل را جایگزین خود کند، گفت: قرار دادن اسرائیل به جای آمریکا در قالب طرح آبراهام را باید یک شکست مجدد برای غرب و استکبار جهانی دانست.

خطیب اظهار داشت: طرح آبراهام با هدف تامین امنیت ویژه متحدان آمریکا برنامه ریزی شده است تا عملا رژیم صهیونیستی جایگزین آمریکا در منطقه باشد و در جریان اجرای این طرح، تلاش های زیادی صورت گرفت تا امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی تضعیف شود اما همانگونه که شاهد هستیم ایران با اقتدار هرچه بیشتر به سمت دستیابی به منافع خود و متحدانش گام برمی دارد.

وی یادآورشد: مشارکت کنندگان در طرح آبراهام باید بدانند که رژیم صهیونیستی توان تامین امنیت خود و متحدانش را ندارد بنابراین طبیعی است که نتواند امنیت آنها را نیز تضمین کند.

وزیر اطلاعات همچنین در گردهمایی فرماندهان و پیشکسوتان تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی (ع) قرارگاه کربلا در اهواز با تاکید بر اینکه سیاست‌های آمریکا برای حفظ وجهه ابرقدرتی خود در دنیا همواره با شکست روبرو شده است، گفت: هدف ناتو از عضویت اوکراین، محاصره نظامی روسیه و چین است،اگر ناتو از قدرت لازم برخوردار بود، آمریکا می‌توانست در افغانستان و یمن خودی نشان دهد اما عملا شاهد تضعیف متحدان پیمان ناتو در غرب آسیا هستیم.



سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز هفته قبل سفری به خوزستان داشت و بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی، بررسی روند ترخیص کالا از اداره کل گمرک بندر امام به عنوان یکی از گمرکات استراتژیک به ویژه در زمینه واردات کالاهای اساسی از جمله برنامه‌های سفر وزیر بود.

وی در این سفر به نکات مهمی اشاره کرد از جمله اینکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که تعیین تکلیف نشده و امید است تا پایان فروردین ماه سال آینده این کالاها تعیین تکلیف شوند.

خاندوزی در خصوص ذرت و برنج موجود در انبارهای بندرامام خمینی نیز گفت: از آنجا که سازمان استاندارد این کالاها را تایید نکرده است، لذا دستور لازم برای سرعت بخشیدن به فرآیند معدوم سازی آنها صادر شد.

وی همچنین به این مطلب هم اشاره کرد که در کمیسیون اقتصادی دولت آیین‌نامه‌ای مصوب شده است که به طور خاص مشکل کالاهای ته‌لنجی و ملوانی مرزنشینان ساماندهی شود و امیدواریم هفته آینده در جلسه هیات وزیران مطرح و تصویب شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآورشد: یکی از نکات مورد توجه از منظر رئیس جمهوری ساماندهی و حل و فصل سریع مشکل کالاهای ملوانی و ته لنجی است که استان‌های جنوبی کشور بسیار با آن درگیر هستند؛ مقرر شد به سرعت در این زمینه تعیین تکلیف شود تا اقتصاد مرزنشینان رونق یابد.

علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران نیز که در این سفر خاندوزی را همراهی می کرد، گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن کالای اساسی در کشور موجود است که کار ترخیص و تشریفات آن در حال پیگیری و اجرا است و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن از این حجم مربوط به گمرک بندر امام خمینی(ره) می‌شود.

وی اظهار کرد: ورود کالا در مراحل مختلفی انجام می شود، وقتی که کالا ثبت سفارش و از مبدأ به سمت کشور به عنوان رویه واردات حرکت می کند، در مرحله اول در لنگرگاه، بعد اسکله، تخلیه، بارگیری و در نهایت اظهار کالا صورت می گیرد که پس از آن مسئولیت گمرک با اخذ مجوزهای الکترونیکی (برای برخی کالا بین یک تا چند مجوز) شروع می شود.



در ادامه اشاره ای هم داریم به سفر دیگر مسوولانی که با حضور میدانی در نقاط مختلف کشور به بررسی مسائل و مشکلات پرداختند تا با برنامه ریزی دقیق و اصولی، تنگناها و چالش ها را مرتفع سازند.

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور از جمله مسوولانی بود که در هفته گذشته شیراز را برای انجام سفرهای استانی انتخاب کرد و با حضور در افتتاح همزمان پروژه های کلان شهر شیراز نویدبخش این خبر بود که در سال ۱۴۰۱ از محل اوراق مشارکت، ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطار شهری در کشور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین افتتاح بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ پروژه در کشور با اعتبار بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در دهه فجر و بهره برداری از این حجم از پروژه را اتفاقی ندانست و اضافه کرد: بیش از ۱۶۰ هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال ۹۸ تخریب شده بود، بازسازی شده و به برکت انقلاب قطار پر سرعت پروژه های عمرانی در کشور کند نشده است.

علی آقا محمدی رئیس ستاد توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور دیگر مسوولی بود که هفته قبل در نشست قرارگاه اجتماعی البرز شرکت و اعلام کرد: طرح تحول و توانمندسازی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در مناطق مختلف کشور با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت آغاز شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در این محلات در بحث بهداشت و درمان برای پزشکان خانواده و بیمه سلامت هماهنگی شده و گام اول طرح مذکور آن است که همه مردم بیمه درمان داشته باشند و سامانه بیمه سلامت در تمام استان ها برپا شده  و برای همه باید تشکیل پرونده الکترونیکی صورت گیرد.

مسوولان استان البرز در هفته گذشته همچنین میزبان سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بودند که برنامه وی بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  مستقر در مشکین دشت این استان بود.

حمید امیدوار رییس پژوهشگاه مواد و انرژی کشور که وی را در این سفر همراهی می کرد، گفت: این پژوهشگاه آماده پذیرش دانشجویان خارجی و ارائه بخشی از دستاوردهای علمی خود در سطح جهان است.

وی اظهار داشت: تجهیزات پژوهشگاه مواد و انرژی منحصر به فرد است اما متاسفانه برخی از تجهیزات آزمایشگاهی به خاطر مشکلاتی از چرخه فعالیت خارج شده است که باید مورد بهره ‌برداری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور نیز در آیین معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم با تاکید بر اینکه ضوابط و قوانین مقابله با چاقوکشی باید تشدید شود، تقویت کنیم گفت: دشمن اگر برای کل کشور برنامه‌ریزی می‌کند، این برنامه‌ریزی برای قم دوچندان است و هدایت شده به دنبال به انحراف کشاندن انقلاب است.

وی اضافه کرد: دشمنان هم به دنبال مرجع‌سازی و هم به دنبال رهبرسازی هستند، کاری که سال‌های گذشته انجام دادند اما با هوشیاری حضرت امام (ره) نقشه‌های آنها نقش برآب شد، آن روزی که قائم مقام رهبری را می‌خواستند به این انقلاب تحمیل کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر محمد مصدق معاون اول رییس قوه قضائیه نیز در بازدید از زندان مرکزی تبریز و بررسی وضعیت کلاس های سوادآموزی این مجتمع و روند آموزش های انجام شده گفت: حرفه و اشتغال‌آموزی در زندان‌های کشور با جدیت تمام ادامه دارد و در آینده تقویت خواهد شد.

وی اضافه کرد: مددجویانی که در مشاغل مختلف در زندان مشغول به کار هستند، پس از بازگشت به جامعه همین حرفه را ادامه می‌دهند و این فرصتی مغتنم برای جامعه اسلامی است.

داریوش امانی معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از دیگر مسوولانی است که هفته گذشته به خوزستان سفر کرد و ضمن بازدید از جاده اهواز - ملاثانی و نیز راه‌های روستایی شهرستان باوی، پروژه‌های راهسازی خوزستان شامل کمربندی غرب اهواز، تقاطع غیر هم‌سطح تصفیه شکر، راه‌های ارتباطی جاده دغاغله، پروژه تقاطع غیر هم‌ سطح کنار گذر شمال شرق اهواز و کمربندی غرب اهواز از جاده حمیدیه تا سه راهی فولاد گفت: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که بر اساس شاخص جهانی برای حفظ و نگهداری آنها از لحاظ روشنایی، نصب نیوجرسی ،گاردریل، روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز به یکهزار و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی بیان کرد: با توجه به جذب  و تخصیص اعتبارات معمولا یک سوم این مبلغ اعتبار تخصیص داده می‌شود که همین عامل باعث عقب‌ماندگی بخشی از نگهداری راه‌ها می‌شود که امیدواریم امسال با تدابیر وزارت راه و شهرسازی و همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم با لحاظ در قانون بودجه، بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی افزود: اعتبارات جدیدی برای راه‌های خوزستان در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌کنیم تا  مسایل و مشکلاتی که مردم این استان در راه‌ها با آن روبه‌رو هستند برطرف شود.

فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم هفته قبل میهمان مردم استان کرمان بود که با حضور در آیین معرفی احسان عراقی زاده به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: این سازمان سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها و نوسازی ناوگان نیاز دارد اما نزدیک به یک سوم این بودجه را هم در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه این سازمان متولی ۲۳۰ هزار کیلومتر راه های کشور است که باید نگهداری شود و علاوه بر آن ساخت محورهای روستایی را نیز برعهده دارد، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۱۵ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد و با داشتن مجموعه ای از جمله ۶۰۰ هزار راننده، ۳۶۰ هزار وسیله نقلیه ‌باری، ۱۵ هزار اتوبوس، ۳۵ هزار سواری، ۳۰ هزار مینی بوس، متولی خدمات بسیاری به مردم کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان به این موضوع اشاره کرد که چشم انداز و منشور ۲۰ سال آینده حوزه های علمیه کشور در ۱۵ سند جامع و نظام‌نامه کلان تدوین شد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار چشم انداز ۲ دهه آینده حوزه های علمیه کشور تدوین شد و برنامه پنج ساله کلان در سطح ملی، استانی و شهرستانی با طرح‌های راهبردی و تحولی نیز تهیه شد و این برنامه از سال ۱۴۰۱ با محوریت های ارتقای کیفی و واسپاری اختیارات به استان ها، تاکید بر کیفیت خصوصا در سطوح عالی در مدارس و شهرهای پرجمعیت، افزایش درس‌های خارج از فقه و اصول، توسعه رشته های تخصصی و تقویت محورهای تربیتی و پژوهشی با شکل گیری پژوهشگاه ها و افزایش عملکرد اجتماعی حوزه های علمیه آغاز می شود.

حضور شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صنعت، معادن و تجارت در آیین معارفه بختیار خلیقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، حضور سیدمیعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح راه آهن خرمشهر - بصره، حضور علیرضا انصاری مشاور وزیر کشور در نشست شورای مسکن خراسان شمالی و اشاره به این موضوع که ساخت شهر لجستیکی در مرز خراسان شمالی و کشور ترکمنستان از چشم اندازهای مهم برای توسعه این خطه از کشور است که نیاز ضروری استان محسوب می شود، سفر یک روزه مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ممسنی و رستم، در شورای اداری این دو شهرستان واقع در استان فارس و بازدید از طرح‌های گردشگری و اشتغالزایی روستای گجستان شهرستان رستم و اعلام اینکه تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای توسعه این منطقه بکر گردشگری طبیعی اختصاص می یابد، افتتاح چهار طرح ورزشی در مدارس قرچک با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و اعلام این موضوع توسط وی که به منظور جبران کمبود نیروی متخصص، ۲ هزار معلم تربیت بدنی و مراقب سلامت از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند و حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و تاکید بر اینکه شعار و حرکت دولت سیزدهم مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است، از دیگر برنامه های سفر مسوولان طی هفته قبل به استان ها بود.

بازدید سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور از واحدهای تولیدی اصفهان برنامه دیگر مسوولان در قالب سفرهای استانی طی هفته گذشته بود که وی در این سفر ضمن بررسی مشکلات نظام تولید این استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در دولت اسلامی و در زمانی که رهبر معظم انقلاب، فرمان پشتیبانی از تولید را داده‌اند، کسی حق ندارد در عرصه تولید کشور مانع‌تراشی یا سُستی کند.

وی با بیان اینکه نگهداری کالاها در انبار، بسترساز فساد است، گفت: نمی‌شود برای دریافت یک کُد، تعداد زیادی خودرو در زیر آفتاب و باران بماند تا از بین برود.

در ادامه جزئیات سفر مسوولان به استان ها در هفته قبل می توان به بازدید حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور از شعب دادگاه و دادسرا قضایی لرستان، شرکت محمد جواد جامه بزرگی رئیس شورای هماهنگی امور اجتماعی، فرهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، افتتاح چهار طرح ورزشی با صرف ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار و با حضور سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در استان قزوین، حضور سیدمیعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح راه آهن خرمشهر - بصره در خرمشهر، شرکت محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح مرحله دوم بیمارستان تخصصی حاد تنفسی شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان، حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آمل و بازدید سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور از فرماندهی غرب استان تهران، اشاره کرد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد