hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > غنی سازی ۶۰ درصد منجر به مذاکرات مجدد شد / احیای دائمی زاینده‌رود

غنی سازی ۶۰ درصد منجر به مذاکرات مجدد شد / احیای دائمی زاینده‌رود

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: غنی سازی در کشور به ۶۰ درصد رسیده است و همین امر منجر به مذاکرات مجدد و درخواست این کار از سوی گروه ۵+۱ بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه جمعه در مراسمی در مسجد صاحب الزمان (عج) اصفهان که به اقشار مختلف مردمی دیدار داشت با اشاره به سابقه ۴۷ ساله حضور ایران در آژانس انرژی اتمی اظهار داشت: ایران در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری خوبی را داشته و به همه تعهدات خود پایبند بوده است.

در حوزه هسته‌ای برای ایران مزاحمت ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه آژانس انرژی نیز بر اساس بند دو و سه وظیفه دارد به کشورها کمک کند و با وساطت خود امکان استفاده صلح آمیز از این انرژی را برای همه کشورها فراهم کند، تصریح کرد: این در حالی است که برای کشور ایران بارها به دلیل توصیه نامه‌های پیشگیری از رسیدن به فناوری با اتهام ساخت بمب اتم مزاحمت ایجاد شده است.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه مخالفان رشد فناوری صنعت هسته‌ای در ایران همه توان خود را برای عدم پیشرفت اقتدار ایران در این علم و فناوری به کار گرفته‌اند و اعمال مخربی را نیز انجام داده‌اند، گفت: باید توجه داشت که دعوا بر سر بمب، حقوق بشر، حقوق زنان و فلسطین همه بهانه است.

وی با بیان اینکه غنی سازی در کشور به ۶۰ درصد رسیده است و همین امر منجر به مذاکرات مجدد و درخواست این کار از سوی گروه ۵+۱ بوده است، افزود: انتظار ما این است که با اقدامات و گزارش‌هایی که سازمان انرژی اتمی در اختیار هیئت مذاکره کننده قرار داده است منجر به برداشته شدن تحریم‌ها شود.

هر لحظه که نظام اراده کند غنی‌سازی قابل انجام است

اسلامی با تاکید بر اینکه هر لحظه که نظام اراده کند غنی‌سازی قابل انجام است، گفت: باید توجه داشت که در مذاکرات آنچه مورد تاکید است این است که آمریکا تعهد دهد که دیگر از توافقات برجام خارج نشود و تمهیدات به گونه‌ای است که حتماً نقطه بازگشتی وجود دارد که اگر آن‌ها به تعهدات عمل نکردند، ما به شرایط قبل بازگردیم. آن‌ها اکنون متعهد شده‌اند و تنها بخش‌هایی از آن مانده است.

وی با اشاره به اینکه سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران اعمال شده است، ابراز داشت: آمریکایی‌ها گفتند یک شبه به پول ملی ایران ضربه زدیم و ارزش آن را ۴۰ درصد پایین آوردیم و اگر دو ضربه دیگر به این بخش بزنیم، کارشان تمام است.

سند جامه توسعه سازمان انرژی هسته‌ای منتشر می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های اصولی برای برنامه هسته‌ای کشور نیز گفت: در این زمینه سند جامع توسعه سازمان را در دستور کار داریم که برای نخستین بار منتشر خواهد شد چرا که در این زمینه بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید همه سمت و سوی ما را بدانند.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه ایران در صنعت هسته‌ای به دست آورده نتیجه تلاش دانشمندان کشور است، تصریح کرد: از این رو همه از این قدرت ایران در زمینه پیشرفت علم و فناوری واهمه دارند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه با اعمال تحریم‌ها برخی به سادگی در مسیر همین نقشه بازی می‌کنند، افزود: تحریف وضعیت اقتصادی کشور، بسیار بد جلوه دادن وضعیت اقتصاد خانوارهای ایرانی و همچنین اظهاراتی مبنی بر کاهش ارزش پول ملی و حتی پایین‌تر از ارزش پول ملی افغانستان و عراق از جمله این اظهارات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید هشیار باشند و اجازه ندهند برخی جریان‌های پشت پرده اقتدار ایران اسلامی را زیر سوال ببرد، گفت: استکبار و آمریکا، امروز به لطف الهی، به برکت خون شهدا و رهبری ژرف نگرانه مقام معظم رهبری از انقلاب سیلی خورده اند و هیبتشان فرو ریخته است که این موضوع را باید قدر دانست.

در مقابل تحریم‌ها باید جریان معکوسی را فعال می‌کردیم

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای همچنین به آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: باید جریان معکوسی را فعال می‌کردیم که زنجیره تأمین ما غیر وابسته به ارز باشد.

وی اضافه کرد: هدف دشمن از اعمال تحریم‌ها فشار به کشور و از پای درآوردن نظام بود با این اقدام سعی داشتند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، با جریان تحریم، مسیرهای رسمی، شفاف و قانونی را بستند و به صورت زیرکانه، جریان فساد و مخرب را ایجاد کردند که موجب از بین رفتن ذهن مردم و اعتماد جامعه می‌شود.

اسلامی در خصوص مطالبه اصلی مردم اصفهان مبنی بر احیای دائمی زاینده رود نیز ابراز داشت: بنا بر سمت‌هایی که داشتم همه تلاشک را برای این امر به کار گرفتم، احیای دائمی زاینده رود با تأمین حقابه‌های زاینده رود و تالاب گاوخونی امکان پذیر اما زمانبر است و در این زمینه پیشنهادهایی را رئیس جمهور به نهادهای مربوطه ابلاغ کرده‌اند که امیدواریم زودتر محقق شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد