hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بختیار رحمانی: در استقلال منصوریان همه مقصر بودیم!

بختیار رحمانی: در استقلال منصوریان همه مقصر بودیم!

بختیار رحمانی بازیکن اسبق فولاد و استقلال که این روزها در لیگ سوئد به میدان می رود، از شرایط حضورش در این کشور و همچنین مسائل پیش آمده در زمان بازی در استقلال گفت.

زاوش محمدی: بختیار رحمانی یکی از ستاره های فوتبال ایران در چند سال اخیر بود. او با فولاد قهرمان لیگ برتر شد و در آن زمان یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش بود. او حتی بعد از فولاد برای گدراندن خدمت سربازی به تراکتور رفت و سپس از آنجا با سر و صدای زیاد راهی استقلال علیرضا منصوریان شد.او در استقلال چندان دوام نیاورد و حالا در لیگ سوئد بازی می کند. با او درباره شرایط تیم ملی، استقلال و ... صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

در ابتدا از شرایط خود در سوئد بگو؛ در تیم دالکورد عملکرد خوب و درخشش فوق العاده ای داشتی و کاپیتان تیم هم شدی؛ شرایط خودت و تیم چگونه است؟

خداراشکر می‌کنم‌ چون ابتدا که به اینجا آمدم، شرایط سختی داشتیم و از لحاظ آب‌وهوایی، سوئد با دیگر جاها تفاوت زیادی دارد، شرایط کار در ابتدا سخت شد اما خداراشکر صعود کردیم و الان هم شرایط خوب است. من هم تلاش خودم را کردم و توانستم موثر باشم. چون بازیکنان ما همه جوان بودند، توانستم در بازی‌هایی که به میدان رفتم، در خدمت تیم باشم و در بقیه شرایط هم کنار بچه‌ها باشم و کمکشان کنم. خداراشکر در آخر هم توانستیم صعود کنیم و شرایط بهتری داریم اما لیگ خیلی سختی است و ما هم تغییراتی در تیم داشتیم که ان‌شالله بتوانند امسال به ما کمک کنند

الان در تیم باشگاهی، شرایط خیلی خوبی داری؛ با این وجود، چقدر امید داری که دوباره به تیم ملی دعوت شوی و برای تیم ملی بازی کنی؟

نمی‌دانم چه بگویم. آیا آن عزیزانی که در تیم ملی هستند، و مربیان، اصلا بازی‌ها را دیده‌اند یا نه. به هرحال هرکسی دوست دارد و من هم الان سی‌ساله شده‌ام و در سنی هستم و فکر کنم بهترین سال‌های فوتبالی من باشد چه از نظر انگیزه و چه تجاربی که کسب کرده‌ام. هر بازیکنی دوست دارد به تیم ملی برسد و من هم همیشه تلاش خود را کرده‌ام اما همان‌طور که می‌دانید، در چند سال گذشته من به دلیل بعضی تصمیمات بسیار لطمه خوردم و مربی تیم ملی آقای اسکوچیچ که باید به ایشان بابت صعود تبریک بگویم، ایشان قبلا بسیار به بازی من علاقه‌مند بود اما یک‌سری مشکلات در زمان بازی در صنعت نفت پیش آمد که مقصر من نبودم و دلخوری‌هایی پیش آمد اما همیشه آرزوی من این است که برگردم و بتوانم به تیم ملی کمک کنم و بازی کنم. باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

زمزمه هایی هم بود مبنی بر اینکه این روزها از تیم های ایرانی پیشنهادهایی داشته ای؟ دوست داری دوباره به فوتبال ایران برگردی؟

شاید پارسال در مقطعی شرایطی پیش آمد که اوایل حضورم سخت می‌گذشت. نه فقط از ایران که دیگر جاها هم پیشنهاد داشتم اما ماندم و تلاش کردم، و خداراشکر شرایط خوبی پیش آمد، الان هم من در زندگی تنها نیستم بلکه باید به فکر شرایط خانواده و بچه‌ها هم باشم و از این نظر جابجایی برایم سخت شده است. اما دوست داشتم و در مقطعی حرف‌هایی بود برای حضور در استقلال و فولاد که من به فولاد نزدیک‌تر بودم اما با تغییراتی که رخ داد، من هم تصمیم گرفتم بمانم چون امسال در لیگ بهتری هستیم و کیفیت آن بالاتر است. از طرفی این لیگ دیده می‌شود و دوست داشتم امسال بمانم و اینجا فعالیت کنم. اگر هم قرار باشد روزی به ایران برگردم هرچند شرایط سختی است، حتما دوست دارم آنجایی باشم که علاقه دارم و با مربیانی که دوست دارم کار کنم. ان‌شالله جلو برویم و ببینیم چه می‌شود. اما خیلی دل‌تنگ دوستانم هستم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. تمام تمرکزم اینجاست تا بتوانیم مسیر خوبی را طی کنیم.

بختیار رحمانی: در استقلال منصوریان همه مقصر بودیم!

 شما یکی از خریدهای پر سر و صدای استقلال در دوران منصوریان بودی اما در این تیم بازی های اندکی را به میدان رفتید. خیلی ها معتقد بودند رابطه خوبت با مهدی رحمتی باعث شد تا منصوریان کمتر به شما بازی بدهد.

علی آقا دوست من است و روزهای شیرینی برای من بود هرچند خیلی چیزها را از دست دادم و آرزوهایی داشتم که در استقلال به آن نرسیدم. شرایط سختی بود نه از این نظر که کم بازی کردم، در کل شرایط تیم‌مان خوب نبود و همه مقصر بودیم. نتایج خوبی نمی‌گرفتیم و تحت فشار بودیم، من هم تجربه چنین فضایی را نداشتم هرچند خیلی از هواداران دوست‌ داشتند من بمانم و بجنگم اما شرایط داخلی تیم با چیزی که هواداران از بیرون می‌دیدند خیلی فرق داشت. به هرحال آن اتفاقات افتاد که من از استقلال جدا شدم و همیشه برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. مهدی هم مانند برادرم است و یکی از افرادی که خیلی تلاش کرد به استقلال بیایم، مهدی رحمتی بود و پای همه چیزش هم وایساد و خیلی کمک کرد، اما در این باره اینطور فکر نمی‌کنم و چنین چیزی نبوده.

در فصل جاری بازی های لیگ ایران را دنبال می کنی؟ استقلال با هدایت فرهاد مجیدی صدرنشین لیگ است و در مسیر قهرمانی؛ شرایط این تیم را چطور می بینی؟

بله بازی‌های لیگ را دنبال کنم. اینجا متاسفانه همه شبکه‌ها بسته است. به سختی می‌توان دید اما من نگاه می‌کنم و از طریق بعضی برنامه‌ها که هست می‌توانیم بازی‌ها را دنبال کنیم. بازی‌هایی که دوست دارم را دنبال می‌کنم و برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم. ان‌شالله همین روند خوب را ادامه دهند اما لیگ سختی هم هست و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد و شرایط سخت است. امیدوارم همه چیز برای استقلال خوب پیش برود.

از ماجرای اختلاف بین وریا غفوری و مجیدی هم مطلع هستی؟ نظرت در این مورد چیست؟

من خیلی با دوستانم حرف زدم و دوست نداشتم چیزی بگویم کسی ناراحت شود، اما چیزهایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی می‌بینیم، اتفاق‌های خوبی برای استقلال نمی‌افتد. ماجرای وریا با فرهاد مجیدی می‌تواند لطمه بزرگی به تیم بزند و امیدوارم ختم به خیر شود. نمی‌گویم اولین اما الان وریا یکی از سه دفاع راست برتر ایران است.‌ اعتقادم این است وقتی قرار است یک جایگزین برای وریا آورده شود، باید آن کیفیت لازم را داشته باشد. از هر نظری حساب کنید، وریا یک سر و گردن از همه دفاع راست‌ها بالاتر است. این‌ها را از این نظر که وریا کُرد است یا دوست من نمی‌گویم، بلکه از ته قلبم می‌گویم و خودشان هم می‌دانند که کیفیت وریا از خیلی‌ها بالاتر و بهتر است. اگر از نظر فنی یا ... حساب کنید او یک سر و گردن بالاتر است و امیدوارم همه چیز ختم به خیر شود.

من معتقدم بازی نکردن وریا منصفانه نیست هرچند همه چیز در دست کادر فنی است. اما همه چیز باید طبق روال باشد نه اینکه یک‌دفعه یک‌نفر را بیرون بگذارند. هرجای دنیا چنین اتفاقی بیفتد برای آن بازیکن ناراحتی دارد و امیدوارم این حاشیه‌ها از استقلال دور شود چون به تیم لطمه می‌زند. جدا از بحث سیاوش و مرادمند که به جای خود اما این موضوع هم می‌تواند لطمه بزند. هم آقا فرهاد و هم آقا وریا، جزو بزرگان تیم هستند و وقتی‌ این‌ها چنین حرکتی می‌کنند لطمه بزرگی به استقلال می‌زند.

شرایط تیم‌مان خوب نبود و همه مقصر بودیم. نتایج خوبی نمی‌گرفتیم و تحت فشار بودیم، من هم تجربه چنین فضایی را نداشتم اما شرایط داخلی تیم با چیزی که هواداران از بیرون می‌دیدند خیلی فرق داشت

این روزها بحث خدمت سربازی دوبازیکن استقلال حسابی داغ و مطرح شده؛ شما دو سال در تراکتور خدمت سربازی ات را گدراندی؛ به نظرت این قانون باید برای بازیکنان استقلال هم اجرا شود؟

من نمی‌دانم داستان سیاوش و مرادمند چیست. چون ما بازیکن‌هایی داریم تا سنین بالاتر هم درس خوانده‌اند و هنوز هم درس می‌خوانند و بازی می‌کنند. اما من نمی‌دانم شرایط پرونده‌شان چطور است و اطلاعی ندارم و باید دید قانون در این مورد چه می‌گوید.

شما یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش بودید که در جام ملتهای استرالیا هم حضور داشتی، عملکرد اسکوچیچ را تا الان چگونه می بینی؟ و اینکه به طور کلی نظرت درباره کی روش و حضورش در تیم ملی در آن مقطع چیست؟

من همیشه افتخار کرده‌ام به اینکه بازیکن آقای کی‌روش بوده‌ام. از صمیم قلب می‌گویم یک مربی فوق‌العاده بود و نمی‌توانم با کسی مقایسه‌اش کنم. فوتبال آسیا همان‌طور که می‌بینید، خیلی ضعیف‌تر از مقطعی است که کی‌روش مربی تیم بود. ما همیشه بر سر اینکه کره و ژاپن را ببریم جنگ و جدل داشتیم، به هرحال در آن مقطع سخت بود اما الان شرایط فرق کرده. اگر به گروهمان هم نگاه کنیم، زمین تا آسمان با گروه استرالیا و عربستان فرق دارد اما آقای اسکوچیچ هم توانست تیم را به جام‌جهانی ببرد.‌هرچند من معتقدم کار خیلی سختی نبود اما مدیریت این بازیکنان هنر خودش‌ را می‌طلبد و آقای اسکوچیچ هم خوب این کار را انجام داد. یکی از ارکان اصلی پیدا کردن همه این بازیکنانی که داریم، آقای کی‌روش بود. من تک‌تک بازی‌های جام آفریقا را دیدم و دوست داشتم مصر قهرمان شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. هرچند معتقدم کی‌روش یکی از بهترین مربیانی بود که در ایران حضور داشت و نمی‌توان مانند او را دیگر بیاوریم مگر اینکه خودش برگردد. برای اسکوچیچ هم در ادامه راه بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم موفق باشد. اگر بگذارند او کارش را بلد است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد