hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیت‌الله خاتمی: مسئولان باید چند برابر مردم صبر پیشه کنند

آیت‌الله خاتمی: مسئولان باید چند برابر مردم صبر پیشه کنند

خطیب جمعه تهران با تأکید بر لزوم صبر و استقامت در عرصه‌های مختلف زندگی گفت: مسئولان جامعه باید چند برابر مردم صبر پیشه کنند که این تأکید قرآن به پیامبر اکرم (ص) هم هست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در قرآن می فرماید آنجا که می پندارید خلوت است و کسی نیست همانجا خدا که حاضر و ناظر است و او به فردای شما حسابرسی خواهد کرد.

خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول با اشاره به سبک زندگی قرآنی گفت: در قرآن ۹۰ آیه با أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا است که در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران خداوند می فرماید: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ‌. این آیه،‌ آیه رستگاری است که بر پایه صبر است و  عناصری که شما را سعادتمند می‌کند عنصر صبر و استقامت است.

وی تاکید کرد: در مصابره  و صابروا، مفسرین دو معنا کردند. نخست به این معنا که دربرابر دشمن مقاومت کنید و خسته نشوید. مقاومت کنید و استمرار به صراط حق داشته باشد. درتفسیری دیگر می‌گوید که یکدیگر را به صبر دعوت کنید و این میزان بی‌تابی نکنید. زیرا ممکن است دوستی سست شود و در این زمان باید دوست دیگر به داد او برسد و او را به صبر دعوت کنید.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه صبر با ایمان گره خورده است،‌ گفت:  نباید زود بی تابی کنید و ازکوره  در روید. در صبر روات های زیادی وجود دارد از جمله در اصول کافی که صبر را به قوای کل بدن تشبیه کرده که همه بدن و مغز را در دست دارد و  اگر صبر برود،کالبد بدن بی روح خواهد شد، اگر استقامت در مسیر حق برود نیز ایمان ن هم می‌رود.

وی افزود: در قرآن روایت‌هایی زیادی برای صبر است. گروه نخست آیاتی است که درباره صبر است. جالب اینکه از ۱۰۵ آیه قرآن، حدود ۲۰ آیه خطاب به پیغمبر اکرم(ص) است که می فرماید پیغمبر ما صبوری پیشه کن برای خداوند. یعنی مسوولان جامعه  هم باید چند برابر مردم صبر داشته باشند.

ادامه دارد...

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد