hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه توافقی بین ایران و جامعه جهانی است

رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه توافقی بین ایران و جامعه جهانی است

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه صهیونیست‌ها نسبت به اخباری که از وین می‌رسد احساس نگرانی می‌کنند، گفت: آن‌ها مخالف هرگونه توافقی هستند که بین ایران و جامعه جهانی صورت بگیرد و به تثبیت جایگاه ایران کمک کند.

حسین آجورلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در جریان مذاکرات وین، گفت: مذاکرات لغو تحریم‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۴ و به طور غیرمستقیم آمریکا،همچنان در جریان است و به هر صورت صهیونیست‌ها از این وضعیت ناراضی هستند.

این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: سوالی که وجود دارد این است که صهیونیست‌ها در روند مذاکرات به دنبال چه چیزی هستند، صهیونیست‌ها مخالف هرگونه توافقی هستند که بین ایران و جامعه جهانی صورت بگیرد و به تثبیت جایگاه ایران کمک کند؛ چرا که آنها خواهان انزوای جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی در ادامه گفت: صهیونیست‌ها همچنین به دنبال آن هستند که به هر طریقی، مذاکرات را به شکست بکشانند و یا مذاکرات را از وضعیت فعلی به مذاکرات فراگیرتر و تعهدات بیشتر برای تبدیل کنند و یا مانع پیشرفت‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای شوند؛ در واقع به قول خودشان به دنبال یک توافق قوی هستند.

آجورلو با بیان اینکه ایران خواهان مذاکره است و شکست مذاکرات، منطقی نیست که جمهوری اسلامی آن را دنبال می‌کند، گفت: ایران به طور هوشمندانه‌ای وارد این مذاکرات شده که با استقبال جامعه جهانی مواجه شده است. این مذاکرات یک امر مقبول است و توقف مذاکرات نه تنها موضع ایران، بلکه موضع هیچ یک از کشورهای دنیا نیست و حتی توقف آن برای صهیونیست‌ها نیز مشکل‌ساز است.

این کارشناس مسائل منطقه در ادامه تصریح کرد: بنابراین صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که موضوعات دیگر مانند موضوعات موشکی و منطقه‌ای را نیز در برجام وارد کنند؛ اما جمهوری اسلامی ایران آن را نمی‌پذیرد. توان دفاعی کشور، جزو خطوط قرمزی است که درباره آن مذاکره نمی‌کنیم.با این وضعیت صهیونیست‌ها ‌به شدت دچار چالش شده‌اند؛ یعنی از سویی نمی‌توانند مذاکراتی که منجر به تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران شده و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شود را بپذیرند؛ از سوی دیگر نیز ایران وارد مذاکراتی نمی‌شود که موضوعاتی فرابرجامی در آن مطرح شده باشد. نتیجه این می‌شود که صهیونیست‌ها به شدت ناراضی هستند و این را به متحد خود یعنی آمریکا اعلام کردند.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس آن‌ها کمپین‌های برهم‌زننده مذاکرات را به راه انداخته و کارزارهای دیپلماتیکی را علیه مذاکرات شکل داده‌اند. با ایالات متحده آمریکا که به نوعی با رژیم صهیونسیتی در بحث موشکی و منطقه‌ای همسو است، وارد این بحث شده‌اند که مذاکرات را متوقف کنند و بر این کشور با صدور بیانیه‌هایی فشار می‌آورند.

آجورلو با بیان اینکه سفر اخیر هیئت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در همین راستا است، اضافه کرد: با توجه به حضور دیپلمات‌های کشورهای عضو برجام در وین، با آنها دیدار مستقیم کردند و از مذاکره‌کنندگان کشورها خواستند که در راستای کارزار دیپلماتیک رژیم صهیونیستی فعال شوند.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: در سطح منطقه‌ای هم سعی کردند با سفرهای خود به کشورهای حوزه خلیج فارس، با این ادعا که اگر مذاکرات وین منتج به تغییر قدرت منطقه‌ای ایران شود، برای منطقه مشکل‌ساز خواهد بود، آنها را با خود همراه کنند.

آجورلو در پایان اظهار کرد: در جمع‌بندی به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها نسبت به اخباری که از وین می‌رسد احساس نگرانی می‌کنند و در نتیجه این کمپین در حال شدت گرفتن است تا جایی که صهونیست‌ها در اقدامی کم‌نظیر به وین سفر کرده و به صورت مستقیم با طرف‌ها دیدار کرده‌اند و به دنبال تخریب روند مذاکرات هستند. این اقدام نیازمند هوشمندی طرف‌های مذاکره‌کننده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد