hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درخواست صندوق بین‌المللی پول از دولتها بابت شرکت‌های آسیب‌دیده در ایام کرونا

درخواست صندوق بین‌المللی پول از دولتها بابت شرکت‌های آسیب‌دیده در ایام کرونا

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که دولت‌ها باید از شرکت‌های کارآمد حمایت کنند و واحدهای بدهکار را بازسازی کنند زیرا بدهی شرکت‌ها در پایان سال ۲۰۲۰ به ۸۳ تریلیون دلار یا ۹۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان رسید.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول در وبلاگی جدید اعلام کرد که دولت‌ها در سراسر جهان باید نظام‌های ورشکستگی خود را تقویت کنند و برای بازسازی یا انحلال شرکت‌های به شدت آسیب دیده، آماده شوند زیرا حمایت‌های گسترده‌ای را که در اوج بحران کووید-۱۹ ارائه شده است، بازپس می‌گیرند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بدهی شرکت‌ها در پایان سال ۲۰۲۰ به ۸۳ تریلیون دلار یا ۹۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده است و اقتصادهای پیشرفته و چین ۹۰ درصد از افزایش حدود ۹ تریلیون دلاری سال ۲۰۲۰ را شامل می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: اکنون که بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را برای کنترل تورم افزایش می‌دهند، هزینه‌های خدمات بدهی شرکت‌ها افزایش می‌یابد و کاهش حمایت مالی آسیب‌پذیری‌های شرکت‌ها را آشکار می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته، پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان برای سال ۲۰۲۲ را ۰.۵ درصد کاهش داد و به ۴.۴ درصد رساند که دلیل آن افزایش تورم، اختلالات زنجیره تامین، گسترش سویه اُمیکرون و نگرانی‌های مربوط به بخش املاک و مستغلات چین است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد