hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آمایش صنعت، معدن و تجارت در استان ها اجرایی می شود

آمایش صنعت، معدن و تجارت در استان ها اجرایی می شود

ایسنا/مرکزی مشاور وزیر صمت گفت: آمایش صنعت، معدن و تجارت استان ها و شهرستان های کشور اجرایی می شود.

شهاب جنابی پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صمت استان مرکزی اظهار کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت اهمیت بالایی از حیث گستره ماموریتی و اثرگذاری در زندگی مردم دارد و هر تصمیم در این بخش در کوتاهترین زمان می تواند اثرات زیادی در زندگی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اثرگذاری این بخش در زندگی مردم و به تبع آن انتظارات بالا از این بخش، افزود: مجموعه وزارت صمت در دوره جدید برنامه ای با توجه به ابعاد مختلف موضوعات تدوین کرده است و یکی از اقدامات مهم، تعریف حدود ۱۰۰ پروژه است که بسیاری از آنها درصدد ریل گذاری و بازطراحی نظام حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

جنابی پروژه درج قیمت مصرف کننده بر روی محصول، پروژه تامین مالی زنجیره و ارائه تسهیلات مبنی بر صورت حساب الکترونیکی را بخشی از این پروژه های تعریف شده دانست و گفت: سازمان های صمت استان ها به دلیل قرار گرفتن در نوک پیکان تعامل با ذینفعان مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در بازطراحی برنامه ها تلاش شد گام جدی در راستای اقدامات واقعی برداشته شود.

وی تصریح کرد: وزیر صمت تاکید دارد که دغدغه فعالان اقتصادی و کسب و کارها را باید دغدغه خود بدانیم، انتظار این است که استان ها نیز چنین نگاهی داشته باشند و پیگیر مسائل باشند و باید برای حل مباحث تلاش خواهیم داشت.

جنابی افزود: تحقق برنامه ها و پروژه های تعریف شده و اهداف پیش بینی شده نیازمند همکاری همه ذینفعان است و این هم افزایی مورد درخواست وزارت صمت است.

وی آمایش صنعت، معدن و تجارت استانی و شهرستانی را یکی از برنامه هایی دانست که در وزارت صمت در حال پیگیری است و گفت: درخصوص آمایش، فعالیت های زیادی انجام شده است، اما آنچه مورد تاکید است این است که کار با رویکرد اشتغال متناسب نیاز شهرستان ها به اجماع برسد و پس از طی مسیر، مبنای عمل قرار گیرد.

جنابی با بیان اینکه به آینده امیدواریم، افزود: با وجود همه مسائل، بنا به دلایل متعدد به آینده امیدواریم و یکی از نشانه های امید، تجربه های باقی مانده از امیرکبیر است به طوری که وی در دوره مدیریتی سه ساله خود اثبات کرد که می شود با کار جهادی و حساب شده دستاوردهای خوبی را به دست آورد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد