hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اهمیت تعامل تجاری میان بخش خصوصی ایران و پاکستان

اهمیت تعامل تجاری میان بخش خصوصی ایران و پاکستان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان با اشاره به مناسبات فرهنگی و تجاری میان ایران و پاکستان گفت: متاسفانه تعاملات بازرگانی و مناسبات تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر محدود شده و دلیل این محدودیت‌ها اعمال تحریم‌ها و نبود کانال‌های مناسب تجاری بوده است. امید است روابط تجاری بین ایران و پاکستان دوباره آغاز شود. ایجاد تعامل تجاری با بخش خصوصی بسیار اهمیت داشته و از ایجاد تعامل تجاری با بخش دولتی آسانتر است.

بیان نعمان کبیر امروز پنجم اسفند ماه در نشست هیات اتاق بازرگانی لاهور پاکستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی که در محل اتاق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما از شهر لاهور، شهری به نام صلح و آرامش آماده‌ایم. اتاق بازرگانی لاهور قدمتی ۱۰۰ ساله داشته و ۲۰۰۰ نفر عضو در این اتاق مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: پاکستان و ایران همسایگان یکدیگر بوده و مرز مشترک بین این دو کشور وجود دارد. همچنین همیشه رابطه براداری بین این دو کشور برقرار بوده است، متاسفانه تعاملات بازرگانی و مناسبات تجاری بین این دو کشور طی سال‌های اخیر محدود شده و دلیل این محدودیت‌ها اعمال تحریم‌ها و نبود کانال‌های مناسب تجاری بوده است؛ چنانکه ما خواستار لغو این تحریم‌ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان تصریح کرد: امید است روابط تجاری بین ایران و پاکستان دوباره آغاز شود. ایجاد تعامل تجاری میان بخش خصوصی بسیار اهمیت داشته و از ایجاد تعامل تجاری با بخش دولتی آسانتر است.

در ادامه محمدرضا توکلی زاده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: امید است این جلسه آغاز رابطه بهتری میان دو کشور و دو ملت ایران و پاکستان به خصوص در بحث تجارت و صنعت باشد و سرمایه گذاری‌های مشترکی صورت گیرد، تا هم ایرانیان و هم تجار پاکستان به مناسبات تجاری بپردازند.

در ادامه غلامعلی رخصت، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه به خصوص کشور پاکستان اهتمام دارد، در همین  راستا بخش خصوصی نیز به ایجاد مراودات تجاری مناسب با کشور پاکستان علاقه دارد.

وی افزود: تلاش می‌شود تا در این سفر ارتباطات تجاری مناسبی ایجاد شود.

ادامه دارد...

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد