hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > در دی ماه چقدر دام و طیور در کشتارگاه ها ذبح شده اند؟

در دی ماه چقدر دام و طیور در کشتارگاه ها ذبح شده اند؟

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ١٤٠٠، ٥١ هزار و۸۴۵ تن و وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در همین مدت ۲۰۰ هزار و۶۰۱ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو، گوساله، مرغ و خروس در این آمارگیری بیشتر از سایر انواع دام و طیور بوده است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری نشان میدهد که گوشت گاو و گوساله با ۲۸ هزار و ۷۸۴ تن، ۵۵٫۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده در کشتارگاه ها را به خود اختصاص داده است. همچنین گوشت گوسفند و بره نیز با ۱۹هزار و ۸۷ تن، بز و بزغاله با ۳۰۰۴ تن و سایر انواع دام با ۹۷۱ تن، به‌ترتیب ۳۶٫۸ درصد، ۵٫۸ درصد و ۱٫۹ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۲۸ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای گوسفند و بره ۴۰ درصد، برای بز و بزغاله ۱۹ درصد، برای گاو و گوساله ۲۳ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۳۱ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۱۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

 بر اساس گزارشهای منتشر شده از طرح آمارگیری دی ماه کشتار طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۹۴هزار و۷٢٢ تن، ٩٧٫١ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ٢٤١٤ تن، بلدرچین با ٢٨٤ تن، و سایر انواع طیور با ٣١٨١ تن، به‌ترتیب ١٫٢ درصد، ٠٫١ درصد و ١,٦ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ٣٤ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای ماکیان (مرغ و خروس) ٣٢ درصد، برای بوقلمون ٣٦ درصد، برای بلدرچین ١١٥ درصد و برای سایر انواع طیور ٤٢٧ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ٦٫٨ درصد افزایش داشته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد