hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نرخ مالیات از واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافت

نرخ مالیات از واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند برای حمایت از تولید، نرخ مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره‌برداری در فعالیت‌های تولیدی، معادل پنج درصد کاهش‌ یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت بعدازظهر چهارشنبه در هفتمین جلسه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند (ف) تبصره (۶) ماده واحده لایحه را که مربوط به عوارض و مالیات است، تصویب کردند.

بر اساس بند (ف) که توسط نمایندگان به تصویب رسید در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۰ معادل پنج واحد درصد کاهش‌ می‌یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی­‌ها و مشوق‌های قانونی اشخاص مذکور است.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم، جمع درآمد شرکت‌ها و درآمد ناشی از فعالیت‌های‌انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران یا خارج ‌از ایران تحصیل می‌شود، پس از وضع زیان‌های حاصل از منابع ‌غیرمعاف و کسر معافیت های مقرر به استثنای مواردی که طبق ‌مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه‌ای است، مشمول مالیات ‌به نرخ ۲۵ درصد می شوند.

به این ترتیب نرخ مالیات طبق بند (ف) تبصره ۶ در سال ۱۴۰۱ به میزان پنج درصد کاهش یافته و ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد