hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تقاضا برای طلا افزایش یافت

تقاضا برای طلا افزایش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: در حال حاضر با نزدیک شدن به عید نوروز، تقاضا در بازار با اندکی افزایش مواجه شده که این عامل، باعث بالا رفتن قیمت سکه شده است.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: امروز قیمت اونس جهانی در پی آرامش شدن تنش میان روسیه و اوکراین با اندکی کاهش به ۱۸۹۷ دلار رسید، در حالی‌که قیمت ارز از عصر روز یکشنبه افزایشی شد که این افزایش، موجب سیر صعودی قیمت طلا و سکه شد.

وی افزود: بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که قیمت اونس جهانی در روزهای آینده به خصوص به دلیل تنش میان اوکراین و روسیه با افزایش مواجه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: امروز قیمت فروش دلار در صرافی ملی ۲۴ هزار و ۷۹۹ تومان و قیمت یورو ۲۸ هزار و ۴۹۱ تومان است.

شیشه‌بران، امروز چهارشنبه قیمت سکه طرح قدیم را بدون تغییر ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: امروز سکه طرح جدید نیز بدون تغییر ۱۱ میلیون و ۸۳۰هزار تومان  همچنین نیم‌سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید. 

وی با اشاره به اینکه امروز حباب سکه ۱۵۰ هزار تومان است، ادامه داد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک‌میلیون و ۱۹۲ هزار تومان و هر مثقال طلای آب‌شده نیز به ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر با نزدیک شدن به عید نوروز، تقاضا در بازار با اندکی افزایش روبرو شده که این عامل، باعث بالا رفتن قیمت سکه شده است.

وی پیش‌بینی کرد: قیمت طلا در روزهای آینده به دلیل تنش میان روسیه و اوکراین و نتیجه مذاکرات وین تا پایان سال غیرقابل‌پیش‌بینی است، اما برای فردا با نوسان محدود و جزئی روبرو خواهد شد.

شیشه بران همچنین درباره فروش قسطی طلا در برخی مغازه‌ها، گفت: فروش طلا به‌صورت اقساطی ممنوع است، اما در صورت تقاضا و قرارداد بین فروشنده و خریدار قراردادی نوشته شود، باید طبق همان قرارداد عمل شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد