hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > هیات رییسه مجلس در مورد ایراد معاونت قوانین به طرح فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند

هیات رییسه مجلس در مورد ایراد معاونت قوانین به طرح فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت قوانین به روند بررسی طرح حمایت از فضای مجازی ایراد گرفته که نظرنهایی در این باره را هیات رییسه اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «سید نظام الدین موسوی» در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه (۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی درباره حواشی که درباره طرح حمایت از فضای مجازی برای تصویب کلیات آن در کمیسیون مشترک شکل گرفت به خبرنگاران گفت: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی بر اساس رای گیری در صحن علنی مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون ویژه سپرده شد. این کمیسیون با بهره بردن اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس موضوع را دنبال کردند و آنچه در این کمیسیون مصوب شده قانونی است چرا که نمایندگان پیگیری طرح را به این کمیسیون سپردند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: البته مصوبات این کمیسیون مقطعی است. یعنی اجرای آزمایشی مصوبات کمیسیون در یک بازه زمانی انجام خواهد شد. اما طبق آیین نامه داخلی مجلس آنچه که کمیسیون ویژه باید بررسی کند باید مطابق همان طرحی باشد که مجلس به این کمیسیون ارجاع داده است. ولی معاونت قوانین مجلس که طرح ها و پیشنهادها را بارگذاری می‌کند، ایراداتی به روند تصویب کلیات طرح حمایت مجازی در کمیسیون ویژه گرفته است.

وی ادامه داد: در این باره باید هیات رییسه مجلس طبق گزارشی که معاونت قوانین ارائه کرده است، تصمیم گیری و نظر بدهد. اما با توجه به اینکه در روزهای اخیر مجلس درگیر بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ است و مطابق آیین نامه داخلی مجلس باید به صورت دو شیفت لایحه بودجه را بررسی کند، منتظر هستم پس از تشکیل جلسه هیات رییسه مجلس،  اعضای هیات گزارش معاونت قوانین را بررسی کرده و در نهایت هیات رییسه نظر نهایی را در این باره خواهد گفت.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد